۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85508579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: تحریم‌های آمریکا باعث کاهش اعتماد به دلار می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس کمیته بازارهای مالی دومای روسیه گفت که تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو و سایر کشورها باعث کاهش بیشتر اعتماد بازار جهانی و کشورها به دلار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «آناتولی آکساکوف» پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا نهادهای مالی روسیه از جمله بورس مسکو اظهار کرد: چنین تصمیم‌هایی سلطه مالی آمریکا را تضعیف می‌کند. اعتماد به دلار بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

وی افزود: مردم دریافته‌اند که آمریکا از واحد پولی خود برای حل مناقشه‌های سیاسی استفاده می‌کند. پس از روسیه، کشورهای زیاد دیگری دچار تحریم می‌شوند. از این رو، دلارزدایی با سرعت بیشتری رخ می‌دهد.

روزنامه گاردین هفته جاری طی گزارشی رونق اقتصادی روسیه را به رغم تحریم‌های غرب شگفت‌انگیز خواند و نوشت: پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از بیشتر اقتصادهای پیشرفته در جهان باشد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: از آغاز جنگ اوکراین، غرب، هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین ترین تحریم ها در جهان تبدیل کرده است. هدف اصلی تحریم های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی گیرد، منزوی کردن مشتریان روسیه بوده است.

اما با گذشت دو سال از تحریم ها، اقتصاد روسیه انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزی از خود نشان داده و پیش ‌بینی می‌شود که سریع‌ تر از بسیاری از اقتصادهای پیشرفته جهان رشد کند، هر چند که به اعتقاد کارشناسان این رشد اقتصادی در بلندمدت ناپایدار است.

گاردین با این ادعا که اقتصاد روسیه تا حدی بواسطه این واردات حفظ شده است، نوشت: آمار اداره گمرک روسیه نشان می دهد که واردات به این کشور به سطح قبل از جنگ بازگشته است هر چند که محققان می گویند هزینه واردات به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این واردات به حفظ صنایع آسیب پذیر از جمله صنعت هوانوردی و خودرو کمک کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha