۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85508640
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای تازه سنتکام درباره حمله به پهپاد و قایق‌های گشتزنی نیروهای یمن

تهران- ایرنا- فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) جمعه مدعی شد که یک پهپاد، یک شهپاد و ۲ قایق گشتزنی نیروهای یمن را منهدم کرد.

به گزارش ایرنا، سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته یک سنسور دفاع هوایی را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن با موفقیت منهدم کردند.

این بیانیه افزود: سپس نیروهای سنتکام یک شهپاد و ۲ قایق گشتزنی حوثی‌ها را در دریای سرخ و یک پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها به پرواز درآمده بود، فراز دریای سرخ منهدم کردند.

سنتکام نوشت: علاوه بر این، حوثی‌ها ۲ موشک بالستیک ضدکشتی به سمت دریای سرخ شلیک کردند. گزارش یا خسارت قابل توجهی توسط کشتی‌های تجاری، ائتلاف یا آمریکا گزارش نشده است.

بر اساس بیانیه سنتکام، همچنین کشتی ام/وی وربنا که تحت مالکیت اوکراین قرار دارد و با پرچم پالائو توسط لهستان به کار گرفته شده است، برای دومین بار در ۲۴ ساعت گذشته مورد اصابت یک موشک بالستیک ضدکشتی هدف قرار گرفت.

سنتکام پنجشنبه شب اعلام کرده بود که ۲ موشک کروز ضدکشتی به وربنا اصابت کرده و موجب آتش‌سوزی و زخمی شدن یک ملوان در این کشتی شده است.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha