۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85508681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز پاکسازی جاده سیل زده کندوان

نوشهر- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع سیلاب شب گذشته در جاده کندوان گفت : نهادهای امدادی شامل راهداری، مدیریت بحران و پلیس راه مشغول جمع آوری گل و لای ناشی از سیل در جاده کندوان هستند.

حسینعلی محمدی شیرکلایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : از زمان وقوع سیل چالوس، فرماندار شهرستان به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در منطقه سیل شده کندوان حاضر شدند و تاکنون در حال رفع مشکلات به وجود آمده هستند.

وی با بیان این که پنج تیم امدادی از اداره کل راهداری، هلال احمر، بسیج، حوادث شهرستان و آب منطقه‌ای مازندران در منطقه سیل زده کندوان چالوس حاضر هستند، اظهارداشت : تیمهای امدادی و ماشین آلات سنگین با دستور استاندار جهت کمک به مردم گرفتار در سیل اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران یادآور شد: بارندگی شدید و بروز سیلاب در حوالی رستوران دربند در ۴۲ کیلومتری محور کندوان سبب بسته شدن این محور پرتردد شمال کشور شده است.

محمدی ادامه داد: سیل اکنون فروکش کرده است و نیروهای راهداری و امداد و نجات در محل وقوع سیلاب حضور دارند و در حال بازگشایی مسیر ارتباطی هستند.

وی با بیان اینکه بارش ها طی ۲۴ ساعت گذشته در سایر نقاط مرتفع استان به صورت مقطعی و آرام بود، گفت: به جز بسته شدن محور کندوان، مورد دیگری از بروز خسارت سیلاب در مازندران گزارش نشده است.

جاده چالوس - کرج حدود ۱۶۰ کیلومتر است که نیمی از آن مربوط به حوزه مازندران - چالوس ( کندوان) است.

فرماندار شهرستان چالوس گفت از ساعت ۱۸ روز گذشته باران شدت یافت و در منطقه‌ای دزدبن معروف به رستوران دربند به دلیل ازدیاد مصالح حاصل از سیل و انباشت گل و لای، رودخانه طغیان کرده است.

پاکسازی جاده سیل زده کندوان آغاز شد

محمد شریفی افزود: عوامل امدادی مشغول جمع آوری و پاکسازی گل و لای ناشی از سیل هستند و به تاکید استاندار مازندران این نیروها تا پایان طرح پارکسازی منطقه سیل زده ادامه دارد.

روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد درپی اعلام وقوع سیلاب در محور کندوان، گروه های اورژانس در محور کندوان و شهرستانهای چالوس و نوشهر به حالت آماده باش درآمدند و همچنان در حال آماده باش هستند.

هواشناسی مازندران روز چهارشنبه در خصوص ورود سامانه بارشی و احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در ارتفاعات غرب استان هشدار داده بود.

استاندار مازندران در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده جاده کندوان گفت: : موانع بروز سیل در رودخانه چالوس باید برطرف شود تا دیگر شاهد وقوع سیلاب مجدد نشویم.

یوسف نوری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : مهمترین مساله در این ارتباط لایروبی رودخانه چالوس است که به منابع طبیعی منطقه دستور داده شد تا اشجار بستر این آبراه برداشته شود.

وی بیان کرد : عوامل امدادی باید در منطقه تا پایان پاکسازی و جمع آوری گل و لای حضور داشته باشند.

وقوع سیل شب گذشته در جاده کندوان سه مصدوم داشت و پنج خودرو به شدت آسیب دیده است.

پاکسازی جاده سیل زده کندوان آغاز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha