۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85508819
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۸۲۵ پروانه تاسیس در صنعت طیور گیلان صادر شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85508819
۸۲۵ پروانه تاسیس در صنعت طیور گیلان صادر شد

زشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۸۲۵ پروانه تاسیس در دولت سیزدهم برای صنعت طیور استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا صالح محمدی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: صدور مجوز در بخش های مختلف کشاورزی از جمله صنعت طیور در دولت سیزدهم تسهیل شده است.

وی با اشاره به افزایش تولید مرغ در گیلان طی این دولت افزود: در ابتدای فعالیت این دولت روزانه ۵۵۰ تن مرغ در استان تولید می شد اما اکنون به بیش از ۹۵۰ تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: در حوزه شیلات نیز پرورش و تولید انواع ماهیان از جمله گرمابی، کیلکا و خاویاری از ۵۷ هزار تن در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۷۴ هزار تن رسید و ۲ هزار و ۷۹۷ پروانه تاسیس در این حوزه صادر شده است.

وی با تشریح سایر اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی گیلان اظهار کرد: شاخص های رشد در بخش کشاورزی صفر بود اما از سال گذشته ضمن بهبود این شاخص با سرمایه گذاری‌های انجام شده این شاخص ها مثبت شد و روند ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به کشت و کار برنج به عنوان محصول راهبردی استان اشاره کرد و افزود: با وجود خشکسالی و کاهش باران در گیلان در سه سال گذشته با همکاری کشاورزان بر رعایت تقویم زراعی و مدیریت مصرف بهینه آب، در تولید این محصول مشکلی ایجاد نشد.

وی با بیان اینکه گیلان جزو ١٠ استان برتر کشور در بخش کشاورزی است، گفت: نزدیک ۵۰ درصد اقتصاد این استان در حوزه کشاورزی است.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha