امام جمعه سبزوار: مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت انتخابات است

سبزوار - ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت: مشارکت حداکثری مردم، مهم‌ترین اولویت نظام مردم‌سالاری دینی در عرصه انتخابات است که برکات بسیاری را نصیب مردم و کشور می‌کند.

به گزارش ایرنا،‌ آیت‌الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:‌ برگزاری انتخابات پرشور با حضور انبوه مردم از جلوه‌های اثرگذار در نمایش این همبستگی ملی است که فواید و پیامدهای این مشارکت بالا،‌ آثار و دستاوردهای مثبت فراوانی برای کشور و مردم دارد.

وی تولید اقتدار ملی، تقویت مقبولیت نظام سیاسی و تاثیرگذاری بر نظام بین الملل، فراهم ساختن زمینه خنثی کردن تحریم ها و تهدیدهای دشمنان را از آثار مشارکت بالای انتخاباتی برشمرد و افزود:‌ مشارکت کمرنگ کشور را درگیر مسائل و چالش های داخلی کرده و از توانایی اش برای تاثیرگذاری بر مسائل بین المللی می کاهد.

امام جمعه سبزوار خاطرنشان کرد:‌ ثبات سیاسی کشور با مشارکت سیاسی رابطه مستقیمی دارد و یکی از اقدامات همیشگی دشمن نیز به خصوص در آستانه هر انتخابات، بی ثبات سازی کشور در عرصه داخلی و خارجی است که می توان آن را اکنون نیز در مواضع و اظهارات دشمنان دید و همین نگاه و توطئه ها در سال ۸۸ هزینه های مادی و سیاسی بسیاری را بر کشور و مردم ما تحمیل کرد.

آیت الله مقیسه باتاکید بر لزوم مشارکت بالا در انتخابات افزود:‌ اینکه چه کسی انتخاب می شود مهم است، اما اگر بهترین شخص هم با رای کم برگزیده شود، این برای نظام اسلامی خوب نیست.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه انتخابات را میدان آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی خواند و گفت:‌ نباید برخی هشدار رهبر معظم انقلاب را در این خصوص از یاد ببرند که فرمودند در مباحث انتخاباتی، بعضی از رقبا، نقطه درگیری را اشتباه گرفته و به سوی دوستان آتش می گشایند.

وی تاکید کرد:‌ برخی از این نامزدهای انتخاباتی، رقبای انتخاباتی را شیطان اکبر به حساب آورده و به آنان حمله می کنند و گویا از یاد برده اند که شیطان اکبر آمریکا و اسرائیل هستند.

آیت الله مقیسه افزود:‌ مناظرات زنده نامزدها، جو انتخابات را پرشور می کند اما باید ملاحظات آن را در نظر داشت که اگر توجه نشود این ظرفیت عظیم رسانه‌ای به تریبونی برای ترویج بداخلاقی، بدبینی به کشور و ساختار سیاسی، هتاکی و زیر پا گذاشتن حدود الهی تبدیل می شود.

وی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست که در اظهار نظر و مناظرات خود، خدمات ارزشمند دولت جهادگر و پرتلاش رئیس جمهور شهید را زیر سوال نبرند و تاکید کرد:‌ اگر این امر توسط نامزدها و حامیان آنان رعایت نشود، نه تنها رقیب انتخاباتی، که خود آنان نیز گرفتار آثار آن خواهند شد.

امام جمعه سبزوار به نزدیکی عید قربان اشاره کرد و گفت:‌ رابطه روز عرفه و عید قربان تنها نزدیکی زمانی نیست،‌ بلکه یک سیر معرفتی و ترتیب عرفان نظری و عملی است،‌ زیرا عرفه روز عرفان نظری و معرفه الله است که انسان با آن دعای بلندمرتبه، روزه داری و مناجات به معرفه الله می رسد که مقصد تمام انبیا است.

مقیسه همچنین با اشاره به سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری به تجلیل از شاعر حماسه ساز انقلاب پرداخت و گفت:‌ استاد سبزواری با آثارش در اقیانوس عاطفه های مردم علاقه مند به انقلاب، موج عظیمی از احساسات، عزت و استقلال ایجاد می کرد، دشمنان را می کوبید و نقاب از چهره آنان برمی‌داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha