۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85508895
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تقوا و تخصص از ویژگی‌های مهم نامزد اصلح است

اراک‌ - ایرنا - امام جمعه موقت اراک گفت: تقوا و تخصص از ویژگی‌های مهم نامزد اصلح برای ریاست‌جمهوری و فردی که تقوا دارد یعنی بر تمام اصول پایبند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام «قاسم عبدالهی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: کاندیداهایی که برای این مهم نامزد شده‌اند باید تقوا داشته باشند و در صورتی که توانمندی‌های لازم را دارند خود را در معرض رأی مردم قرار بدهند.

وی ادامه داد: مردم هم باید توجه داشته باشند که بین نامزدهای انتخاباتی، فردی انتخاب شود که اقتدار، پرونده کاری پاک و کارنامه موفقی در عرصه مدیریت داشته باشد

امام جمعه موقت اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی یکی از دستاوردهای امام راحل است و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در تبیین حکومت و جمهوری اسلامی راهگشاست، یکی از جلوه های حضور مردم، عرصه انتخابات است.

حجت‌الاسلام عبدالهی اضافه کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نتایجی مانند اقتدار منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد یأس و سرخوردگی در اردوگاه دشمن و انسجام و استحکام ملی و برکات فراوان دیگری دارد.

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم درست انتخاب کنیم، آنچه به ما مردم مربوط است، مشارکت بالاست که می تواند تکمیل کننده آن بصیرت و انتخاب دقیق مسئول ریاست جمهوری شود و این حضور پرشور مکمل آن حضور در تشییع پیکر مطهر شهید جمهور است.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اهمیت حج در اسلام اظهار کرد: کعبه و مسجد الحرام، تجسم عملی توحید است. کسی که ایمان داشته باشد و به کعبه نگاه کند، تمام گناهانش محو می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه فلسفه حج، بسیار عمیق است، تصریح کرد: عزت دنیا و آخرت در حج است و هر چند بار که می‌توانید به حج بروید. کسی که به حج می‌رود دینش کامل خواهد شد و با خدا عهد و پیمان می‌بندد.

امام جمعه موقت اراک با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: دوره امامت ایشان به علت نابودی بنی امیه یکی از دوره‌های بسیار خوب شیعه بود و در دوره امامت ایشان احادیث ائمه را به صورت مکتوب درآمد.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به روز عرفه تصریح کرد: اگر در روز عرفه فردی به کربلا و زیارت امام حسین(ع) برود هزاران ثواب خواهد گرفت. در این روز از صبح تا غروب دعا کنید چراکه تمام دعاها مستجاب خواهد شد.

وی اظهار کرد :بحث غزه و فلسطین و مقاومت بسیار داغ است و تلاش می‌کنند آتش بس نیم بندی ایجاد کنند تا اسراییل را از منجلاب نجات دهند و امریکا هم در انتخابات خود سو استفاده کند.

امام جمعه موقت اراک به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: اجتماع عظیم و مناسک پیچیده‌ حج، هر گاه با چشم تدبّر دیده شود، برای مسلمان، قوّت قلب و سرچشمه‌ اطمینان است، و برای دشمن و بدخواه، هراس‌انگیز و پرهیبت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha