خطیب جمعه تربت‌حیدریه: گفتمان انقلاب اسلامی پژواک جهانی یافته است

تربت حیدریه - ایرنا - امام جمعه موقت تربت حیدریه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی و نظام اسلامی که امام خمینی (ره) پایه گذاری کرد، امروز پژواک جهانی پیدا کرده و دنیا روز به روز به این گفتمان توجه بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی به کنار کاخ سفید رسیده و دانشجویان آمریکایی با زبان فارسی شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و این اهتمام با جهاد تبیین و برگرفته از پیام غدیر است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز شرایط ویژه‌ای دارد و دستاوردهای انقلاب اسلامی متوقف به مرزهای کشور نیست و عالم را فرا گرفته و در شرایط عزتمندانه‌ای قرار داریم.

امام جمعه موقت تربت حیدریه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: این انتخابات از مهم‌ترین تصمیمات ملت ایران بوده که نمایش قدرت سیاسی جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است و برگزاری آن با حضور حداکثری باعث عزت و عظمت کشور است.

وی با بیان اینکه حیاتی‌ترین مسئله برای عزت ایران تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: دشمنان با اطلاع از این موارد و نگرانی از آن سعی دارند مشارکت در انتخابات را با لجن‌پراکنی به حداقل برساند.

ارژنگ ادامه داد: دشمن با بکارگیری امپراطوری رسانه‌ای و پمپاژ دروغ، سعی دارد گفتمان انقلاب اسلامی را که جهانگیر شده با ابزار بی‌اطلاعی مردم از برکات اسلام و انقلاب، منحرف سازد و یا به حاشیه ببرد.

وی تصریح کرد: خون سیدالشهدا به علت بی اطلاعی مردم بر زمین ریخت و باعث شد حادثه عاشورا رقم بخورد، در عین حال امروز در شرایط ایده‌آل قرار گرفتیم، هرچند مشکلات فراوان داریم اما نباید بی‌انصافی کرد.

امام جمعه موقت تربت حیدریه بیان کرد: حضور حداکثری مردم قدرت نظام و امنیت ملی را افزایش داده و بر قدرت چانه‌زنی کشور در عرصه های مختلف می افزاید.

وی به شاخص‌های اصلح از نگاه نهج‌البلاغه اشاره و ابراز کرد: نخستین شاخص خدا محوری است، لذا خلوص نیت داشته‌باشیم خداوند به ما عزت خواهد داد و دومین ویژگی نیز حق‌مداری است و باید دید کدام نامزد بر مدار حق است.

ارژنگ از عدالت‌خواهی و امانتداری به‌عنوان دو شاخصه مهم دیگر فرد اصلح برای ریاست جمهوری یاد کرد و افزود: مسوولیت امانت است و طعمه نیست و باید نگاه کنیم کدام مسوول امانت دار خوبی بوده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha