امام جمعه کرمانشاه: رئیس جمهور آینده مدیری قوی و توانمند باشد

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در مدیریت اجرایی کشور نیازمند مدیری قوی و توانمند هستیم، گفت: رئیس جمهور آینده باید بتواند مشکلات کشور از جمله معیشت و اقتصاد را به عنوان یک اولویت مهم حل کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه در مسجد جامع این شهر، با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیرماه امسال از مردم خواست در انتخاب رئیس جمهور آینده کشور دقت کنند و افزود: معیارهای رئیس جمهور اصلح را رهبر معظم انقلاب بارها اعلام فرموده اند.

وی در ادامه خطبه هایش هواداران و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به رعایت اخلاق و آداب و حدود شرعی در تبلیغات انتخاباتی و اظهار نظرها و تولیدهای انتخاباتی دعوت کرد و گفت: چیزی به اسم افشاگری حرام است در حالیکه هیچ نه سند و مدرکی هم ارائه نمی شود و در این میان فقط شایعه پراکنی و دروغ منتشر می شود که باید از این کارها اجتناب کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که دستهای خبیث شیاطین مشغول دروغ سازی و شایعه پراکنی علیه همه نامزهای انتخاباتی هستند، توضیح داد که هدف آنها این است که کلا اساس جامعه ما را سیاه و ملکوک نشان دهند و بگویند همه معیوب هستند و این از توطئه های بزرگ شیاطین و صهیونیست ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان تایید شده اند از بهترین ها بودند و از این رو نامزدها و هواداران آنها باید بر مدار شرع، اخلاق و آداب و شان و جایگاه و شانیت ملت سرافراز ایران رفتار کنند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در تشخیص اصلح همه ملاکها و معیارها را رهبر معظم انقلاب در مراسم روز ۱۴ خرداد اعلام فرمودند، گفت: رهبری معظم انقلاب ۱۵ ویژگی برای شهید آیت الله رئیسی در مراسم روز ۱۵ خرداد و ۲۲ ویژگی در پیام تسلیت شهادت ایشان برشمردند که ملاک و معیار انتخاب رئیس جمهور آینده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری در ادامه خطبه هایش گفت: در شرایط بسیار حساس و تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم در شرایطی که در طول این ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت، مظلومان و محرومان عالم هیچگاه به این اقتدار نبودند که الان هستند و جبهه استکبار به این ضعف و فلاکتی که الان گرفتار شده هیچ وقت نبوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با راهبری امامین انقلاب تاکنون در مسیرهای سخت به خوبی پیش رفته است، تصریح کرد: شهادت رئیس جمهور و همراهانشان امتحان دیگر الهی برای ملت ایران اسلامی بود و اکنون پس از این حادثه تلخ ملت ایران با آزمون انتخابات ریاست جمهوری روبرو است و این تکلیف الهی بازهم به دوش ملت ایران افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: دشمن از آنجایی که ضربه های سختی در طوفان الاقصی، وعده صادق و دیپلماسی جهادی دولت سیزدهم از جمهوری اسلامی خورده است الان فرصتی پیدا کرده که بتواند آن شکست های پی در پی را قدری جبران کند و ما باید خیلی حواسمان جمع باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری در بخش دیگری از خطبه هایش پیشاپیش عید سعید قربان را به همه مسلمانان تبریک گفت و از افرادی که توانایی مالی دارند خواست که حتما قربانی کنند و گوشت آن را بین فقرا تقسیم نمایند.

وی همچنین همه مسلمانان را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: در این دنیا باید توشه آخرت خود را فراهم کنیم و با کوله بار پر از کار و اعمال نیک به پیش پروردگار بازگردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha