۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85508961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری در یزد مشخص شدند

یزد- ایرنا- اعضای هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری با تشکیل مجمع عمومی و با رای گیری در یزد مشخص شدند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی هیات سوارکاری یزد، در این نشست که ۴۱ نفر از اعضای مجمع عمومی فدراسیون سوارکاری حضور داشتند با آرای اعضا، ایرج رحمانی با ۴۰ رأی به عنوان نایب رئیس اول، شهرزاد خرم نژادیان با ۳۹ رأی به عنوان نایب رئیس بانوان و نورمحمد حبیبی با ۲۳ رأی به عنوان خبره ورزشی آقایان انتخاب شدند.

همچنین بر اساس رای اعضای مجمع نیز، فاپزه غروی با ۳۸ رأی به عنوان خبره ورزشی بانوان و سعید ابوطالبی رئیس هیات سوارکاری استان یزد با ۱۸ رأی به عنوان نماینده هیات‌های استانی به عضویت هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری انتخاب شدند.

این برای اولین بار بود که مجمع یک فدراسیون ورزشی خارج از تهران و به میزبانی استان یزد برگزار شد و همچنین در این نشست از سید ابوالفضل موسوی پیشکسوت صنعت اسب استان یزد تجلیل شد.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha