روزانه هشت مدرسه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید

بجنورد-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: روزانه هشت مدرسه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید که ۵۴ درصد از آن ها خیرساز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا راشکی روز یکشنبه در حاشیه جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های انجام شده در دولت سیزدهم، میزان تعهدات خیران مدرسه ساز کشور در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۲.۵ برابر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: تعهد خیران مدرسه ساز در سال گذشته ۱۱۴ هزار میلیارد ریال گزارش شد که این رقم در شرایط بد اقتصادی رکورد محسوب می شود و تجلی مشارکت مردم است.

معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ مدرسه خیرساز کشور در حال ساخت است.

وی با اشاره به شناسایی ۲۳ هزار خیر مدرسه ساز در کشور افزود: شمار این نیکوکاران بیش از این است زیرا بسیاری از خیران به صورت گمنام فعالیت می کنند.

راشکی درباره خیران مدرسه ساز در خارج از کشور گفت: ۲ جشنواره تکریم از خیران مدرسه ساز در کشور امارات برگزار شد امسال هم جشنواره خیران مدرسه ساز در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای تامین زیرساخت های آموزشی کشور انجام شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: پیگیری برای اعمال معافیت های مالیاتی برای خیران مدرسه ساز از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است که محقق شد.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha