نقش جهاد اسلامی در کاستن فشارها بر حماس/ آمادگی مقاومت برای جنگ فرسایشی طولانی مدت

تهران- ایرنا- همزمان با تشدید فشارها بر جنبش حماس برای موافقت کامل با طرح رئیس جمهوری آمریکا برای توافق جهت آتش بس در نوار غزه بدون در نظر گرفته شدن ملاحظات جدی این جنبش در قبال این طرح، ورود جنبش جهاد اسلامی فلسطین به عرصه سبب کاهش این فشار شده و مقاومت در نوار غزه به ویژه «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در این منطقه نیز به مذاکره کنندگان فلسطینی توصیه کرده است که عجله نکنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم در گزارشی به نقل از محافل سیاسی نزدیک به مقاومت فلسطین بدون ذکر نام نوشت: موضع محکم اتخاذ شده اخیر از سوی جنبش جهاد اسلامی درقبال توافقی که آمریکا به دنبال مشروعیت بخشیدن به آن است؛ نقش بسزایی در کاهش فشارها بر جنبش حماس داشته است و همین موضوع سبب شده است که در پشت پرده آمریکاییها و میانجی گران عرب، اتهاماتی را علیه جنبش جهاد اسلامی وارد کند.

این رسانه نوشت: شاخه داخلی جنبش حماس به رهبری السنوار و فرماندهی گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس پیشنهاد مذاکره را به مثابه کمینی برای مقاومت می دانند که خواسته ها را برآورده نمی سازد.

رای الیوم با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین خواسته ها و ملاحظات جدی در قبال طرح پیشنهادی برای دستیابی به آتش بس دارد و این طرح به شکل کنونی آن تامین کننده این خواسته ها نیست، نوشت: فشار شدیدی به مقاومت فلسطین وارد می شود اما در رایزنی های داخلی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید دارد که طرحهای مطرح شده حداقل میزان قابل قبول را برای دستیابی به توافق تامین نمی کند و مخالفت با آن بدون رد کامل طرح توافق گامی است که زیان کمتری به همراه دارد. از سویی محور مقاومت حامی بزرگ و اساسی در نبرد است و هر تصمیمی بر دیگر میادین به ویژه لبنان، عراق و یمن تاثیر دارد و از این رو باید هر گامی با مشورت شرکا باشد.

این رسانه با اشاره به فشارهای همه جانبه در راستای وادار کردن مقاومت به پذیرش طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و در ادامه وارد شدن به مذاکرات بدون تضمین را مورد مخالفت گروههای مقاومت دانست و نوشت: گروههای مقاومت این وضعیت را متناسب اوضاع میدان جنگ مبتنی بر درگیری خونین مقاومت فلسطین با ارتش اشغالگر و گسترش همبستگی حزب الله و انصارالله یمن نمی‌دانند. مقاومت در نوار غزه به تیم مذاکره کننده فلسطینی اطلاع داده که استوار و پابرجاست و توان جنگ فرسایشی طولانی مدت را که سقف آن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراتر می رود، داراست و به ویژه السنوار به تیم مذاکره کننده گفته است که عجله نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha