۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85509372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری‌های جوی در زنجان ادامه می‌یابد

۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبر: 85509372
ناپایداری‌های جوی در زنجان ادامه می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: ناپایداری‌های جوی در مناطق مختلف استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه می‌یابد.

ارسطو محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ طی این مدت در نوبت بعدازظهرها شاهد رگبار پراکنده باران و وقوع رعد و برق به خصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات خواهیم بود که این ناپایداری ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: روزهای پایانی هفته شرایط جوی مستقر در استان منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آبهای محلی در برخی نقاط استان خواهد شد.

محمدی اظهار داشت: طبق آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان مناطق مختلف استان امروز غالبا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و تا روز سه شنبه دمای هوا به طور نسبی افزایش می یابد.

وی با اشاره به میزان بارندگی های روی داده در استان طی شبانه روز گذشته، ادامه داد: در این مدت بیشترین میزان بارندگی از شهر قیدار با ۲۲ میلیمتر گزارش شد.

محمدی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۱ و ۲۶ درجه،‌ حلب ۱۴ و ۳۵ درجه، گرماب ۱۱ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha