۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85509517
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۵۵ منطقه سمنان طراوت باران را حس کرد/ خسارت سیل به ۲ شهرستان

سمنان - ایرنا - استان سمنان در ۴۸ ساعت گذشته بارندگی در ۵۵ منطقه، ثبت بیشترین بارش در مهماندوست دامغان و خسارت سیل به ۲ شهرستان دامغان و شاهرود را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره‌کل هواشناسی سمنان بیست و سوم خرداد ۱۴۰۳ با اعلام هشدار نارنجی و کاهش چهار تا ۶ درجه دمای هوا، نسبت به بارش باران، احتمال تگرگ، رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و نواحی شمالی استان و تندباد لحظه‌ای، وزش باد شدید، و گرد و خاک در غالب نقاط این استان به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب هشدار داده بود.

مدیرکل هواشناسی سمنان با اشاره به میزان سه و سه دهم میلمتر بارندگی در سمنان، ۶ میلیمتر در دامغان، سه دهم میلیمتر در شاهرود و ۶ دهم میلیمتر در گرمسار طی ۴۸ ساعت گذشته گفت: بارش باران در ۵۵ نقطه از این استان طی این مدت ثبت شد که بیشترین بارش مربوط به مهماندوست دامغان به میزان ۳۶ و نیم میلیمتر بود.

ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش‌ها مربوط به روستای ملاده به میزان ۳۳ میلیمتر، فولادمحله ۲۱ میلیمتر، چاشم و ده‌صوفیان ۱۹ میلیمتر در مهدیشهر و ۲۱ و نیم میلیمتر در روستای ایج سرخه بود.

به گفته وی بارش‌های اخیر نیازآبی استان سمنان را پوشش چندانی نداد و سمنان همچنان نخستین استان کشور در زمینه کمترین میزان بارندگی است.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: بارندگی زیر نرمال در فصل تابستان برای این استان پیش‌بینی می‌شود، اما بارش‌های رگباری در ارتفاعات سمنان در تیرماه دور از انتظار نیست.

۵۵ منطقه سمنان طراوت باران را حس کرد/ خسارت سیل به ۲ شهرستان

سیل به کشاورزی شاهرود و دامغان خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: شرایط نامساعد جوی اعم از وزش باد شدید و باران‌ رگباری و وقوع سیل به کشاورزی در ۲ شهرستان این استان خسارت زد.

کمال طاهریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باران رگباری و به دنبال آن سیل به باغ‌ها، مزرعه‌ها و جاده بین مزارع در ۲ شهرستان شاهرود و دامغان خسارت زد.

وی ادامه داد: برآورد خسارت بش کشاورزی در ۲ شهرستان شاهرود و دامغان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و تیم ارزیاب در دست بررسی است.

۵۵ منطقه سمنان طراوت باران را حس کرد/ خسارت سیل به ۲ شهرستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: طبق برآوردهای اولیه سیل بین صفر تا ۳۰ درصد به کشاورزی شهرستان‌های شاهرود و دامغان خسارت زد، اما برای اعلام دقیق میزان خسارت باید منتظر اعلام نظر کارشناسان باشیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار را باغ‌ها تشکیل می‌دهند.

۳۵ درصد اشتغال دامغان نیز در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha