۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85509655
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترور فرماندهان، قدرت حزب‌الله را کاهش نمی‌دهد/ ۲۰۰ هزار پرتابه در انتظار اسرائیل

تهران- ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی با اشاره به شهادت یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان، به توان نظامی حزب الله اذعان کرد و نوشت که این عملیات ترور نتوانست و نمی تواند از قدرت و سرعت حزب الله بکاهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه صهیونیستی «Jewish news syndicate»، عملیات های ترور برای برخورد راهبردی با تهدید شدیدی که حزب الله و زرادخانه آن برای رژیم اسرائیل ایجاد می کند، کافی نیست.

این منبع صهیونیستی افزود: ضربات اسرائیل ممکن است به طور موقت در توانایی ها و فرماندهی حزب الله اخلال ایجاد کند، ولی به تضعیف اساسی توان نظامی آن منجر نمی شود و موج متوالی حملات موشکی و پهپادی حزب الله به شمال(سرزمین های اشغالی) گویای این مطلب است.

رسانه یادشده ادامه داد: پاسخ حزب الله به ترور «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان نظامی خود، با شلیک بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد در طول ۴۸ ساعت و هدف قراردادن شرکت «بلاسان» که تولیدکننده قطعات نفربرهای زرهی است، نشان دهنده توانایی بسیج و اجرای دقیق، سریع و گسترده حملات است و اینکه توانایی مقاومت لبنان به یک فرمانده متکی نیست.

طالب سامی عبدالله ملقب به «حاج ابوطالب» از فرماندهان حزب الله لبنان روز (سه شنبه) در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسید.

حزب الله لبنان در پاسخ به ترور این فرمانده، با ده ها موشک و راکت، پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

این رسانه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این پاسخ حزب الله نشان داد که عملیات ترور، نتوانست و نمی تواند از قدرت و سرعت عملیات آن بکاهد، به معنای دیگر، حمله گسترده روز چهارشنبه گذشته در پاسخ به ترور طالب سامی عبدالله نشان می دهد که تهدید اساسی حزب الله برای اسرائیل در افراد و فرماندهان آن نهفته نیست، بلکه این قدرت در مجموعه ای گسترده از توان نظامی آن نهفته است که در سراسر لبنان حتی در بیروت و دره «بقاع» مستقر شده است.

این منبع نوشت: به کارگیری موشک های ضد زره «الماس» توسط حزب الله برای هدف قرار دادن پایگاه های نظامی اسرائیل در شمال و استفاده از سلاح های نقطه زن و تلاش برای انهدام سامانه های گنبد آهنین ثابت می کند که حزب الله به صورت نگران کننده ای از درگیری کنونی برای شبیه سازی و آموزش نیز بهره می برد.

به نوشته این رسانه، زیرساخت های نظامی و نیروی انسانی حزب الله، دو تهدید بزرگ برای اسرائیل به شمار می رود، بطوری که بخش نظامی حزب الله به یک ارتش گسترده، سازماندهی و پذیرفته شده در داخل لبنان تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، در زرادخانه حزب الله بیش از ۲۰۰ هزار پرتابه شامل ده ها هزار موشک و راکت و ۱۴۰ هزار خمپاره و موشک نقطه زن و هدایت شونده و هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد که به حزب الله اجازه یک جنگ طولانی مدت و وارد کردن ضربات دقیق به اهداف اسرائیلی را می دهد.

این منبع صهیونیستی با بیان اینکه افزایش به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین در چند روز گذشته، نشانه های دیگر از تهدید مداوم حزب الله برای اسرائیل است، نوشت: حزب الله با وجود ۵۰ هزار عضو فعال و همین میزان عضو ذخیره، دارای یک نیروی انسانی گسترده است که به آن اجازه می دهد که بدون هیچ تاثیر منفی از موضوع ترور نیروها و فرماندهان خود عبور کند.

به گزارش این رسانه، ساختار حزب الله و توانایی بسیج نیروها، تامین نیروی حزب الله و جبران خسارت های انسانی آن را تضمین می کند و حتی از تاثیرات منفی از دست دادن نیروهای بلندپایه آن نیز می کاهد.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان و دیگر گروه های مقاومت در یمن، سوریه و عراق در حمایت از مقاومت فلسطین، از همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را درگیر جبهه های مختلف جنگ کردند.

با وجود حمایت حداکثری آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی، این رژیم بعد از دویست‌ و پنجاه‌ و دو روز جنایت علیه مردم فلسطین در نوار غزه، به هیچ کدام از اهداف راهبردی خود دست نیافته است.

بر اساس گفته های کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha