۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85509689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانگشتان امیدنگار

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85509689
سرانگشتان امیدنگار

یاسوج -ایرنا -جام رسانه ای امید؛ ایده ای خلاقانه و در خور از سوی سازمان بسیج رسانه است که با افقی روشن و اهدافی چند وجهی علاوه بر میزان سنجش کارایی وهنر رسانه ها و خبرنگاران متناسب با مقتضیات و شرایط کنونی، دستمایه ای هم برای بیان دستاوردهای دستگاه های مختلف اجرایی و تزریق بیشتر امید به عنوان یک ضرورت مبرم امروز جامعه است.

به گزارش ایرنا، "جام رسانه ای امید" آنگونه که از اسم پرمعنای آن هم پیداست روزنه ای امیدبخش در این آشفته بازار و ضعف محسوس اطلاع رسانی در مجموعه دستگاه های مختلف اجرایی و روابط عمومی ها است.

جام رسانه ای امید البته به مثابه بازی برد برد هم هست ؛ به مسئولان اجرایی و مدیران این فرصت را می دهد که دستاوردهای خود را در یک بازه زمانی مشخص برای اصحاب رسانه و تیم های شرکت کننده رسانه ای ارایه دهند و هر تیم رسانه ای هم باید در این راستا تولید محتوا و دستاوردها و اقدام های و پیشرفت های هر نهادی را نیز در قالب های مختلف خبری شامل( خبر، گزارش، تیزر، موشن گرافی، اینفوگرافی، عکس، فیلم و یا پادکست تدوین و منتشر کند.

این رویداد مهم البته معیار سنجش رسانه ها هم هست؛ شاخص ها و ملاک های ارزیابی در این جام به گونه ای است که میزان سواد رسانه ای افراد و تیم های شرکت کننده رسانه ای به خوبی نمایان می شود و با حضور داوران و ناظرانی از کارشناسان و متخصصان امر و اهل فن کارکردهای رسانه ای استان عیار سنجی می شود.

اما این جام اگر چه به نام رسانه هاست و البته با چاشنی امید و شور و همراه است اما بهترین ، زیباترین، با ارج ترین فرصت برای دولترمدان و دستگاه هیا مختلف اجرایی و پر کردن خلاء محسوس و ضعف اطلاع رسانی روباط عمومی ها باشد.

انگشتانی که به جای سکه (همستر) امید می آفرینند

بازار بازی دیجیتالی موسوم به همستر و تلاش برای کسب سکه به امید کسب درآمد این روزها در فضای مجازی داغ است اما اینجا در کهگیلویه وبویراحمد انگشتان گروهی از خبرنگاران به منظور امیدآفرینی ضربه می زنند یا در حال تایپ واژه ها هستند.

جام رسانه امید در کهگیلویه وبویراحمد روز پنجشنبه بیست و چهارم خرداد ماه آغاز و خبرنگاران استان را به شدت سرگرم تولید محتوا در خصوص عملکرد سه ساله دولت سیزدهم کرده است.

در این رویداد ۳۶ ساعته که با حضور ۷۰ نفر از خبرنگاران استان در قالب ۱۵ تیم در حال برگزاری است شرکت کنندگان تلاش می کنند تا با روایت اقدام های انجام گرفته دولت در سه سال گذشته تاکنون امیدبخش مردم استان باشند.

در نخستین ساعت های رویداد جام رسانه امید در روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمدی افزون بر تولید و انتشار عملکرد دولت در گفت و گو های اختصاصی خود حامل خبرهای امیدبخشی برای مردم استان شدند که یکی از این خبرها استفاده از ظرفیت سدها برای تولید برق بود خبری که مردم این سامان به ویژه ساکنان مناطق گرمسیری استان را به رفاه بهتر امیدوار کرد.

استفاده از ظرفیت سدها برای تولید برق

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: فاز نخست طرح سد چمشیر گچساران در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید به بهرداری رسید که در قالب آن نیروگاه ۱۷۶ مگاواتی چمشیر به صورت سه واحد ۵۵ مگاواتی و ۲ واحد پنج مگاواتی در دست ساخت است که فاز نخست آن با ظرفیت ۵۵ واحد به بهره‌برداری رسید.

سرانگشتان امیدنگار

آرش مصلح افزود: بهره برداری از نیروگاه های برق سد چمشیر که قرار است تابستان امسال صورت گیرد ۴۰ درصد از برق کهگیلویه وبویراحمد را تامین می کند که این امر را می توان یادگاری ارزشمند از رییس جمهور شهید دانست.

وی تصریح کرد:با بهره برداری از فاز نخست این طرح که در دولت سیزدهم انجام شد ۵۵ مگاوات به توان تولید برق کشور اضافه شده است.

وی تاکید کرد: در حالی که اکنون تنها پنج نیروگاه برق آبی در استان وجود دارد و سالیانه ۳۰ میلیون کیلووات ساعت برق در کهگیلویه وبویراحمد تولید می کند با بهره برداری از نیروگاه های برق سد چم شیر ۱۷۶ مگاوات برق تولید می شود در حالی که میزان برق مورد نیاز مردم استان ۵۴۰ مگاوات است. .

مصلح خاطرنشان کرد:نیروگاه برق‌آبی این سد دارای سه واحد بزرگ هر کدام به ظرفیت ۵۵ مگاوات و ۲ واحد کوچک (زیست‌محیطی) هر یک به ظرفیت ۵.۵ مگاوات (جمعاً ۱۷۶ مگاوات) است که از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت چمشیر به شبکه سراسری متصل می‌شود.

سد چمشیر به‌عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا تابستان پارسال با حضور رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسیبه بهره برداری رسید.

سد چمشیر با ارتفاع ۱۵۱ متر دارای مخزنی به حجم ۲.۳ میلیارد مکعبی است که عملیات اجرایی آن با اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه در سال ۹۱ شروع شد.

تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

وی تاکید کرد: سد و نیروگاه "چمشیر" بزرگترین طرح برق آبی در کشور است که با هدف ذخیره ۲/۳ میلیارد متر مکعب آب و بهبود کیفیت و کنترل سیلاب ها بر روی رودخانه زهره ساخته شده است.

وی اظهار کرد: نیروگاه سد چمشیر از سه واحد ۵۵ مگاواتی و ۲ واحد کوچک هر یک به ظرفیت ۵/ ۵ مگاواتی که در مجموع ۱۷۶ مگاوات می باشد، تشکیل شده است که این نیروگاه توان تولید انرژی سالانه ۴۸۲ گیگاوات ساعت را دارد.

وی بیان کرد: واحد چهار و پنج این نیروگاه تا تابستان وارد مدار تولید خواهد شد و پس از آن واحد ۲ آن به بهره برداری خواهد رسید.

مصلج گفت:واحد ۲ و چهار و پنج نیروگاه سد چمشیر هم اکنون با پیشرفت بالای ۹۵ درصد در دست اجراست.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد:تامین و ذخیره سازی آب مصرفی در بخش‌های آشامیدنی ، کشاورزی و صنعتی، کنترل سیلاب‌ها، تولید برق و رونق گردشگری از جمله مزایای سد چَم‌شیر است که بهره برداری از آن می تواند تحولی چشمگیر در توسعه استان های جنوبی کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کند.

مصلح تاکید کرد: اخذ مجوز احداث نیروگاه برق جریانی سد کوثر اقدام دیگری برای تولید برق در کهگیلویه و بویراحمد است.

سرانگشتان امیدنگار

وی ابراز کرد: با ساخت این نیروگاه ۶.۵ مگاوات برق به ظرفیت تولید این حامل انرژی اضافه می شود.

مصلح تاکید کرد: هم اکنون مطالعات احداث نیروگاه برق جریانی سد کوثر برای تعیین مکان در حال اجراست.

تلاش برای از سرگیری تونل دیل

تلاش برای ازسرگیری ساخت تونل دیل پس از ۶ سالی است دیگر خبر امیدبخشی بود که در حاشیه این رویداد رسانه ای شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه احداث تونل دیل به عنوان یکی از طرح های عمرانی تاثیرگذار در شهرستان گچساران به دلیل پیدا شدن منشا گاز در محل اجرای طرح متوقف شده تاکید کرد: مسوولان در تلاش هستند تا بار دیگر عملیات ساخت این طرح را فعال کنند.

سید علی احمدزاده حذف گردنه های خطرناک، اصلاح مسیر گچساران- دیل- چرام و کاهش طول مسیر، اتصال جنوب غرب کشور به محور پاتاوه - دهدشت، توسعه شهری و استانی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی و بهره مندی تردد تعدادی از روستاهای منطقه به جاده اصلی را از اهداف این طرح ذکر کرد.

وی اظهار کرد: این طرح با عنوان قطعه دوم جاده گچساران به چرام قرار بود به طول ۱۰ کیلومتر در قالب هفت هزار و ۵۰۰ متر جاده و ۲هزارو ۵۸۰ متر تونل و با یکهزارو ٢۵٠ میلیارد ریال اعتبار ساخته شود.

در زمان حاضر دسترسی اهالی دهستان بویراحمد گرمسیری با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر و گردشگرانی که از طریق جاده شهر دوگنبدان برای دیدن جاذبه های گردشگری روستاهای این دهستان سفر می کنند در مسیری سختگذر به طول ۲۷ کیلومتر صورت می گیرد که در صورت ساخت تونل دیل ضمن ایجاد جاده ایمن طول مسیر نیز ۱۰ کیلومتر کاهش می یابد.

سرانگشتان امیدنگار

از آنجا که وجود جاده ایمن نخستین نیاز رونق گردشگری روستایی است و روستای دیل یکی از مهمترین مناطق دیدنی گچساران است شهروندان این شهرستان از مسوولان انتظار دارند تا با تکمیل این طرح ضمن ایجاد رفاه گردشگران زمینه ایجاد زیرساخت های اقامتی و خلق فرصت های شغلی جدید را فراهم کنند.

روستای دیل بزرگترین روستای دهستان بویراحمد گرمسیری با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت یکی از روستاهای هدف گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است این روستا که با طبیعتی بکر، جنگل های بلوط در میان ۲ کوه قرار گرفته سالیانه میزبان هزاران نفر گردشگر در تفرجگاه دشتک دیل و دیگر جاذبه های آن است.

این روستا همچنین با آثاری تاریخی چون گنبدان گبر در چرزو، تنگ آسیاب، قلعه برج، ده بزرگ و قلعه شاه بهمن و آستانه های مقدس امامزاده بی بی کریمه (س)،امامزاده علی (ع) ، امامزاده بی بی رشیده (س) ،بی بی کیهانه (س) ، امامزاده میرحمزه (ع)، قدمگاه امام رضا (ع) امامزاده ابراهیم(ع) معروف به آقای شهدا جاذبه های دیگری هم برای میزبانی از مسافران دارد که به دلیل جاده ناهموار ناشناخته باقی مانده است.

چشم انداز روشن زیرساخت های آموزشی

سرپرست آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۲ طرح در قالب ۱۱۸ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تا مهر ماه ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد.

محمد جمالی افزود:در قالب پروژه مهر تجهیزات اموزشی، کمک آموزشی، هنرستان هاو گرمایشی و سزمایشی با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تا مهر ماه سال آینده تحویل مدارس خواهد شد.

جمالی عنوان کرد: بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آموزَشی و کمک سرانه مصرفی ۷۲ هنرستان در ۲ سال اخیر جذب و توزیع شد.

سرپرست آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از سه هزارو ۱۸ آموزشگاه با ۱۷۲ هزار دانش آموز در قالب ۹ هزارو ۴۰۷ کلاس درس در استان وجود دارد.

برنامه ریزی برای افزایش بورسیه تحصیلی

رییس دانشگاه یاسوج گفت:براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است میزان بهره مندی از بورسیه تحصیلی در دانشگاه دولت یاسوج به سه برابر افزایش یابد.

بهادر کرمی افزود:تاکنون ۷۰هزار دانشجوی این دانشگاه از بورسیه تحصیلی بهره مند شدند.

شناسایی و جمایت از نخبگان کهگیلویه وبویراحمد

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۵۰۰ نخبه استان در زمینه های مختلف از جمله. مسکن و اشتغال از سوی دولت حمایت شده اند.

حمدالله اکوانی تاکید کرد: تاکنون سه فراخوان برای حمایت از اشتغال نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده که ۲۵نفر از آنان در مراحل پایانی جذب هستند و مراحل بکارگیری ۲۳نخبه دیگر استان در دست انجام اقدام است و تا پایان سال جاری صورت می گیرد.

سرانگشتان امیدنگار

وی بیان کرد: استخدام ۸۳نخبه دیگر در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد.

اکوانی ادامه داد: بکارگیری نخبگان جوان برای انجام مشاوره های تخصصی در دستگاه های اجرایی از دیگر اولویت های بنیاد نخبگان استان است که تاکنون هشت نفر در این خصوص جذب شده است.

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بکارگیری نخبگان دارای مدرک دکترای تخصصی در دانشگاه ها از دیگر حمایت های دولت برای استفاده از استعدادهای نخبگان است.

اکوانی ابراز کرد: پرداخت وام های بانکی تکمیلی برای مسکن نخبگان تلاشی به منظور خانه دار شدن این فرهیختگان است.

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هم اکنون ۲۰میلیارد ریال وام برای مسکن نخبگان پرداخت می شود.

اکوانی خاطرنشان کرد: همچنین یک سال گذشته تاکنون پنج میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به نخبگان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha