چاه موتورهای خراسان جنوبی به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مطالبات اصلی کشاورزان، تامین برق چاه‌های کشاورزی است و این دغدغه اصلی با تجهیز چاه موتورهای کشاورزی استان به پنل‌های خورشیدی رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا جواد قناعت روز شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی استان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در روستای نوفرست بیرجند برگزار شد افزود: تفاهم‌نامه نصب پنل خورشیدی تولید برق برای چاه موتورهای استان به زودی بین سازمان جهاد کشاورزی و بانک مهر ایران منعقد می‌شود و استانداری نیز از این طرح بزرگ حمایت می‌کند.

وی گفت: تعداد ۶۸ پروژه از ۱۲۰ پروژه افتتاحی هفته جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است که نشان از توجه ویژه به موضوع آب و خاک دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، جزو استان‌های برتر است.

وی افزود: رئیس جمهور کار و تلاش و کوشش را سرلوحه کار خود قرار داد و در مدت کوتاه خدمت، شاهد جهش‌ها و حرکت‌های بزرگ در داخل و خارج کشور بودیم، آیت الله رئیسی سفرهای فراوانی در داخل و خارج کشور برای آبادانی داشت که ثمرات آنها ادامه دارد.

چاه موتورهای خراسان جنوبی به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند

قناعت گفت: پروژه‌های بزرگ ملی مانند احداث راه آهن خراسان جنوبی، خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان و انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از یادگارهای بزرگ آیت الله شهید رئیسی برای استان خراسان جنوبی است.

وی اظهار کرد: تیر امسال نیز شاهد بهره‌برداری از پروژه خط انتقال گاز از دشتک به نهبندان خواهیم بود و فاز دوم پروژه با ۴۰ هزار میلیارد ریال همزمان با افتتاح فاز اول کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید همواره با تقوای سیاسی خاصی که داشت بدون توجه به حاشیه سازی‌ها به مردم خدمت کرد، افزود: برخی سیاسیون آن زمان نسبت به رئیس جمهور تهمت و توهین کردند اما ایشان وقت خود را به جای پاسخگویی به این مسائل، برای خدمت به مردم و کار و تلاش گذاشت.

وی گفت: کارخانه قند اسدیه که سال‌ها تعطیل بود در کمتر از چهار ماه بعد از سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان راه اندازی شد و در سفر رئیس جمهور به فردوس در اربعین سال قبل، مردم درخواست احداث پست ۴۰۰ کیلووات برق را داشتند که این پروژه در حال اجرا است.

قناعت ادامه داد: امید است در هشتم تیر ماه شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات و انتخاب اصلح باشیم.

۱۲۰ پروژه کشاورزی با اعتبار ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال امروز به طور همزمان در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha