۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85509779
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: اجازه نمی‌دهیم شالیکاران متضرر شوند

رشت - ایرنا - نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری دغدغه کشاورزان و بازار برنج در سال گذشته و حمایت دولت سیزدهم برای رفع دغدغه‌های شالیکاران اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم بازار برنج در سال جاری طوری پیش رود که شالیکاران دچار ضرر شوند؛ از اینرو حمایت از برنجکاران و شالیکوبی‌ها ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه شورای کشاورزی گیلان به هزینه بالای تولید برنج اشاره کرد و افزود: بذر جدید برنج با برخورداری از مزیت افزایش تولید در واحد سطح باید برای استفاده برنجکاران ترویج شود تا از این طریق شالیکاران از تولید برنج بهره بیشتری ببرند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: امنیت و اقتدار غذایی از کارهای است که با مشارکت مردم باید محقق شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مزیت‌های کشاورزی و توجه به ظرفیت‌های این حوزه در گیلان اظهار کرد: زنجیره ارزش و تولید باید در محصولات مختلف کشاورزی به معنای واقعی ایجاد شود و فراهم کردن بسترهای لازم برای تولید و سرمایه گذاری وظیفه ما مسئولان است.

استاندار گیلان در ادامه به لزوم توجه به اقتصاد دریامحور و توسعه این بخش تاکید کرد و افزود: حفظ امور اراضی باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه باشد؛ دولت سیزدهم نسبت به تغییرکاربری حساس بوده و هست در حالیکه در برخی از دولت‌های گذشته این حساسیت وجود نداشت و این موضوع موجب بروز مشکلاتی شد.

وی با بیان کرد: علاوه بر حفظ زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، رفع تداخل این زمین‌ها و سنددارکردن آنها باید با جدیت ادامه یابد؛ البته سال‌های اخیر برای سنددارکردن زمین‌های کشاورزی پیشرفت‌ خوبی حاصل شده‌است.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش خواستار ارتقاء ظرفیت تولید محصولات کشاورزی شد و ادامه داد: تولید این محصولات باید متناسب با تقاضا افزایش یابد ضمن اینکه از دانش روز نیز استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه امسال اظهار کرد: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای حضور گسترده مردم گیلان پای صندوق های اخذ رای فراهم شده‌است.

استاندار گیلان بیان کرد: مردم با حضور خود پای صندوق‌های اخذ رای رئیس جمهوری جهادی، میدانی، ولایت مدار و فعال را برگزینند و منتخب ریاست جمهوری نیز آنچه را که حق مردم است به اجرا درآورد و قانون برنامه هفتم توسعه را تحقق بخشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش و با اشاره به به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملت ایران نگران و دلواپس نباشند هیچ خللی در کار کشور به وجود نمی‌آید افزود: همینطور هم شد و کوچکترین وقفه‌ای در هیچ یک از امور اجرایی کشور ایجاد نشد و به برکت خون شهدا و سایه نورانی مقام معظم رهبری کارها پیش می‌رود.

در این نشست از نشان جغرافیایی فندق رونمایی شد؛ نشان جغرافیایی نشانه‌ای‌ است‌ که‌ مبدا کالایی‌ را به‌ قلمرو، منطقه‌ یا ناحیه‌ای‌ از کشور منتسب‌ می‌سازد؛ ۶ نفر از برگزیدگان حوزه کشاورزی گیلان تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha