معاون دادگستری چهارمحال و بختیاری: رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی نقش‌آفرین هستند

شهرکرد- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در ایجاد شور انتخاباتی نقش‌آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد موسوی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با فعالان و کنشگران فضای مجازی و رسانه‌ای این استان به بندهای قانونی و تخلفات رسانه‌ای در حوزه انتخابات اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی استان در تبلیغ نامزدها از تخریب و هتک‌حرمت دوری کنند و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تخلفات فعالانی که در کانال‌ها و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی شناسنامه‌دار این استان فعالیت دارند، اندک است، اظهار داشت: همدلی و همراهی خوبی در این خصوص در استان وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم برعهده دارند و در عرصه انتخابات نیز می‌توانند با معرفی نامزدهای انتخاباتی به مردم در انتخاب فرد اصلح از یک سو و شوربخشی به حضور در پای صندوق‌های رای موثر عمل کنند.

جایگاه و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری

یک استاد دانشگاه و معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه انتخابات پیش رو حساس‌ است، اظهار داشت: این انتخابات هم از بُعد داخلی و هم خارجی دارای اهمیت و حساسیت بالایی است و با تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از این انتخابات به عنوان یک فرصت برای افزایش و تثبیت قدرت سیاسی کشور می‌توان استفاده کرد.

علیرضا اسماعیلی افزود: یکی از مهمترین وجوه مشارکت سیاسی در کشور، انتخابات است و از آنجا که ما مدعی هستیم نظام سیاسی کشور ما بر پایه مردم‌سالاری دینی است از همین رو یکی از کلیدواژه‌های اصلی آن که شرکت در انتخابات است که باید به خوبی بروز و ظهور داشته باشد.

اسماعیلی یادآور شد: هر چقدر مشارکت سیاسی بالاتر برود و مسوولان با پشتوانه مردمی بیشتری امور را اداره می‌کند.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشارکت سیاسی با کارآمدی نظام رابطه مستقیمی دارد، گفت: هرکس در راستای کاهش مشارکت گام بردارد در واقع در جهت ناکارآمدی نظام اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه ایستادگی بر آرمان‌های نظام برای کشور تولید قدرت می‌کند، اظهار داشت: امروز باید باور کنیم که ایران اسلامی به یک ابرقدرت تبدیل شده و حضور مردم در پای صندوق‌های رای این موضوع را تثبیت می‌کند.

اسماعیلی یادآور شد: رییس‌جمهور آینده از هر طیفی که باشد باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد که پافشاری بر آرمان‌ها می‌تواند برای کشور قدرت تولید کند و این قدرت در شاخه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی خود را نشان می‌دهد.

وی در ادامه امیدآفرینی را از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها در عرصه انتخابات برشمرد و گفت: اگرچه منکر کم و کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد نیستیم اما برای تحلیل شرایط موجود کشور باید سیر حرکتی انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهیم تا اینکه بخواهیم به صورت نقطه‌ای تحلیل کنیم.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی ، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان اسامی نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha