پویش جمع‌آوری کتاب‌های درسی مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز پویش کاغذهای ماندگار در مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف جمع‌آوری کتاب‌های درسی و دفترهای باطله در مدارس استان اجرا می‌شود.

نصرت‌الله محمودی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح که امسال در مداس ابتدایی استان آغاز شده است دانش‌آموزان و والدین آنها کتابها و دفترهای درسی پارسال را در اختیار مدارس قرار می‌دهند و پس از آن طی هماهنگی با شهرداری و یا محیط زیست از طریق بازیافت این کتاب‌ها، هزینه تامین تجهیزات برای مدرسه و یا تعمیر و تجهیز مدارس می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح که با هدف ایجاد انگیزه و نشاط، ترویج فرهنگ بازیافت و دوستداری محیط‌زیست و همچنین مشارکت و کارگروهی بین دانش‌آموزان طراحی شده است.

محمودی افزود: دانش‌آموزان و والدین آنها با اهدای کتاب‌ها، دفترها و برگه‌های باطله خود برای بازیافت در یک کار خیرخواهانه مشارکت می‌کنند.

ثبت‌نام نوآموزان بدو ورود به مدرسه تا پایان تیرماه ادامه دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی تا پایان تیرماه ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی نیروی مورد نیاز در مدارس و کلاس درس براساس ثبت نامی‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان ۹۹.۸ درصد است و چهارمحال و بختیاری از استان‌های برتر در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی است.

محمودی افزود: ثبت نام کلاس اولی‌ها براساس کروکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت هرگونه هزینه در زمان ثبت نام ممنوع است، افزود: مدارس هیات امنایی نیز در زمان ثبت نام هیچ گونه هزنیه را دریافت نخواهند کرد و پرداخت هزینه به این مدارس بعد از بازگشایی مدارس و براساس ارائه برنامه فوق برنامه در کارگروه شورای آموزش و پرورش منطقه مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته ۱۲۰ هزاردانش‌آموز در مدارس ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha