۹۰ جراحی شکاف لب رایگان در لرستان انجام شد

۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85509867
۹۰ جراحی شکاف لب رایگان در لرستان انجام شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در نخستین روز جراحی رایگان شکاف لب و کام پزشکان موسسه مرهم در این استان ۹۰ نفر جراحی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر بهرام دلفان روز شنبه در نشست با خبرنگاران در حاشیه بازدید از بخش جراحی شکاف کام و لب پزشکان مرهم بیان کرد: از ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد با حضور ۶۰ پزشک جراحی پلاستیک ۳۰۰ نفر بصورت رایگان در این بیمارستان جراحی خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ بیمار شکاف لب از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان برای انجام این عمل جراحی متقاضی شده اند، اظهار داشت: پس از معاینات و ارزیابی های لازم ۳۰۰ نفر توسط تیم پزشکی موسسه خیریه مرهم و کادر درمانی استان دارای شرایط جراحی شناخته شدند که در میان بیماران سه بیمار از کشور عراق پذیرش و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: همچنین ۳۱۵ نفر جهت اعمال جراحی جمجمه، فک و صورت و انجام کارهای درمانی به بیمارستان ۱۵ خرداد تهران اعزام خواهند شد.

پلفان با بیان اینکه تیم تخصصی موسسه مرهم شامل ۶۰ نفر هستند که ۲۰ نفر آنها پزشک و مابقی جراح و متخصص بیهوشی و سایر کادر درمان هستند ، ادامه داد: کوچکترین بیمار پذیرش شده سه ماهه و بزرگترین بیمار با ۷۸ سال سن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سایر کادر درمان نیز طب فیزیکی، توانبخشی، روانشناسی، مددکاری و اتاق عمل را انجام می‌دهند، گفت: سی و سومین رویداد موسسه خیرین مرهم در سطح استان لرستان در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۲۰ نفر از پرسنل خود را طی سه شیفت کاری در ۱۰ اتاق عمل جهت انجام جراحی رایگان و مشارکت فعال در اختیار این تیم قرار داده است.

دلفان با اشاره به اینکه این رویداد فرصت مناسبی برای ارایه ظرفیت بیمارستان شهدای عشایر است، افزود: اعمال جراحی انجام شده در این رویداد در این استان رکوردی را برای موسسه ملی مرهم به ثبت رسانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha