۶ هزار مرکز درمانی خیرساز در کشور احداث شد + فیلم

خرم آباد - ایرنا - معاون مشارکت های مردمی، رسانه، امور مجلس و بین الملل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: تاکنون ۶ هزار مرکز درمانی توسط مجمع خیرین سلامت در سطح کشور احداث، تجهیز و تعمیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد طباطبایی روز شنبه در نشست با خبرنگاران در بیمارستان شهدای عشایر بیان کرد: سی و سومین سفر خیرخواهانه موسسه ملی مرهم در استان لرستان رقم خورد، خوشبختانه در نخستین روز این رویداد بزرگ یک رکورد جهانی در انجام جراحی ها ثبت شد و در حالیکه آمار انجام اعمال جراحی شکاف لب در دنیا ۲۵ نفر است، روز گذشته رکورد ۹۰ نفره جراحی شکاف لب در لرستان ثبت شد.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت لرستان و موسسه ملی مرهم با تفاهم نامه ای توافق کردند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کل کشور بیماران شکاف لب پذیرش شدند و بر این اساس ۳۰۰ نفر در لیست اعمال جراحی استان قرار گرفتند و ۳۰۰ نفر نیز به بیمارستان ۱۵ خرداد تهران اعزام خواهند شد.

معاون مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: امسال از طرف مقام معظم رهبری سال مشارکت های مردمی نامگذاری و این یکی از نمونه های کاری ملموس برای مردم است که وقتی متخصصین امر و پزشکان و خیرین با هم جمع باشند ، اتفاقات مبارک و موفقی رقم خواهد خورد.

طباطبایی عنوان کرد: امیدواریم این رویداد بزرگ در لرستان باعث الگوگیری استان های با امکانات بیشتر باشد و همتی در جهت انجام اینگونه اقدامات خیرخواهانه باشد.

وی با اشاره به حضور تیم ۶۰ نفره موسسه ملی مرهم در لرستان افزود: مجمع خیرین سلامت کشور ۱۴ سال پیش حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل و بالغ بر ۶ هزار مراکز درمانی در سطح کشور احداث، مرمت و تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: خیران بزرگی در کشور داریم که در حوزه سلامت اقدامات بسیار بزرگی انجام داده اند و سیاست مجمع خیران سلامت کشور علاوه بر ساخت و سازها در امر پیشگیری و پژوهش بودن و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: اکنون با بنیادهای مختلف در امر پیشگیری تلاش شده است که در امر شنوایی اقدامات موفقی رخ داده است و با اقدامات بنیاد بخشش افرادی که به لحاظ مسایل مادی از شنوایی بی بهره باشند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقت طلایی این جراحی ها تا زیر پنج سالگی است و هر فرد دارای مشکل شنوایی زیر پنج سال می تواند به مجمع خیرین سلامت مراجعه و از این خدمات بهره مند شود.

معاون مجمع خیرین سلامت بر فعالیت های بنیاد قلب سالم و توانمندی سالمندان اشاره کرد و گفت: حضور مردم در این اقدامات خیرخواهانه بسیار اثربخش است.

طباطبایی اظهار داشت: طی سه سال گذشته با همکاری مجمع خیرین سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی ۵۶ شعبه رسمی ایجاد و ۳۰۰ شعبه مجمع خیرین سلامت در سطح کشور ایجاد شده است.

وی بر ایجاد شورای مشارکت های زنان اشاره کرد و گفت: حضور جدی بانوان این اقدامات خیرخواهانه بسیار تاثیرگذار و مشوق جامعه و خانواده هاست.

وی افزود: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه های زیرساختی توسط مجمع خیرین سلامت در سطح کشور هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha