۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85509921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶۰ قطعه زمین ویژه جوانی جمعیت در خراسان‌شمالی واگذار شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۳۶۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری در دولت سیزدهم به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان واگذار شد.

سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین زمین های واگذار شده این طرح مربوط به شهرستان های شیروان با ۹۰ قطعه است و مابقی در شهرستان های تیتکانلو فاروج، گرمه، درق، جاجرم و ایور است.

وی افزود: هفت هزار و ۱۵۵ نفر از متقاضیان دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از آبان ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در این استان ثبت نام کردند که بیشترین متقاضیان به ترتیب در بجنورد با پنج هزار نفر، شیروان ۹۰۰ نفر و اسفراین ۸۰۰ نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی یادآور شد: برای ساخت مسکن ثبت نام کنندگان طرح جوانی جمعیت در استان، ۱۶۰ هکتار زمین مورد نیاز است.

میرکریمی گفت: تهسیلات ساخت مسکن در این طرح برای متقاضیان شهری پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و روستا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، اواخر شهریور ماه آیین نامه اجرایی تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را تصویب کرد.

بر این اساس خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (آبان ماه ۱۴۴) متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد.

همچنین این آیین نامه مشمول خانوارهایی می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، براساس سرشماری نفوس و مسکن و با اعلام مرکز آمار ایران، کمتر از ۲.۵ باشد.

این استان در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha