گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در ارومیه به بهره برداری رسید

ارومیه - ایرنا - گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در ارومیه با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۶میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی روز شنبه در آیین بهره برداری از گلخانه ۶ هزار متری در روستای اردشاهی ارومیه افزود: گلخانه تولید سبزی و صیفی به روش هیدرو پونیک، در مساحت ۶ متر مربع، با تسهیلات بانکی ۸۶.۴ میلیارد ریال و آورده شخصی ۷۰ میلیارد ریال، با میزان اشتغالزایی ۶ نفر مستقیم و ۱۲ نفر غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

جواد کرمی افزود: این اقدام در راستای تحقق نهضت گلخانه ها در استان که مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی است انجام گرفت.

وی بیان کرد: حفاظت از آب و خاک حرکت به سمت کشت گلخانه ای را ضروری کرده و در دولت سیزدهم در این راستا اقدامات بسیار مطلوبی محقق شده است.

کرمی اضافه کرد: در کنار توسعه گلخانه ها در استان کشت محصولات کم آب بر نیز در دستور کار بوده است و در منطقه آزاد ماکو کشت گردو و پسته پیگیری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: با بهره برداری از ۸۸ طرح در هفته جهاد کشاورزی که با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵10 میلیارد ریال انجام شد برای بیش از ۴۰۰نفر اشتغالزایی مستیم و غیر مستقیم شده است.

خسرو شهبازی اضافه کرد: چندین گلخانه، پروژه های آب و خاک، استخر های پرورش ماهی و ده ها طرح دیگر در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید که اغلب در راستای اشتغال زایی و مصرف بهینه آب بوده است.

وی اظهار کرد: توسعه گلخانه های آذربایجان غربی در دستور کار است و تعداد گلخانه های استان هم اکنون از ۲۴۲مورد به ۲۹۳مورد رسیده است.

شهبازی با بیان مزایای کشت گلخانه ای اضافه کرد: کاهش مصرف آب با افزایش ۱۰برابری راندمان تولید مهمترین ویژگی کشت گلخانه ای است.

وی گفت: طبق پیش بینی ها این گلخانه سالانه سه هزار و۵۰۰ متر مکعب آب مصرف دارد که بسیار کمتر از کشت به روش سنتی در مزرعه است.

به گزارش ایرنا گلخانه سبزی و سیفی هیدروپونیک در روستای اردشاهی ارومیه روز شنبه با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان و بهره برداران افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha