امام جمعه اصفهان: حق نداریم به فرد اشتباه رأی بدهیم

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر ضرورت انتخاب نامزد اصلح در انتخابات پیش‌رو گفت: یک مساله رأی دادن و مهمتر از آن انتخاب نامزد درست است، زیرا ما حق نداریم به فرد اشتباه رأی بدهیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز شنبه در دیدار با مسوولان برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مناطق بیست‌ویک گانه شهرستان اصفهان افزود: نباید طرفداری از یک خط سیاسی، سبب شود تا هر کاندیدا با هر شرایطی رأی دهیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم، مقدمه دستیابی به تمدن اسلامی است و باید در برگزاری انتخابات مراقب این امر بود، تصریح کرد: ما باید به تمدن اسلامی برسیم و در عرصه انتخابات، تمدن اسلامی به مثابه این است که اگر صندوقی را در جایی قرار دادند، مردم حتی بدون ناظر، رأی خود را در آن بیندازند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که در انتخابات نباید بین نامزدها تفاوت قائل شد، گفت: اگر فردی نظری خواست، نظر خود را بگویید، اما در روز انتخابات به گونه‌ای نباشد که در اطراف صندوق، افراد نظری بدهند زیرا باید اجازه دهیم مردم نظر و رأی خود را آزادانه در صندوق بیندازند.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم اسلام را پیاده کنیم و یکی از نکات اسلام، آزادی است،هر فردی آزاد است تا رأی خود را داشته باشد و باید برنامه ما هم این باشد که اسلام پیاده شود.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: آن دموکراسی که دیگران می‌گویند و عمل نمی‌کنند ما باید به آن عمل کنیم، زیرا اسلام اینگونه بیان کرده که هر فردی در رأی و نظر خود آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: در کار اجرایی بخصوص در روز انتخابات، نباید تفاوتی بین نامزدها وجود داشته باشد و مردم باید بتوانند براحتی به کاندیدای مورد نظر خود رأی دهند اما این هم یک وظیفه شرعی است که کاندیدای اصلح را شناسایی و انتخاب کنیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها و سختی‌ها، ملت ایران در صحنه ایستاده است و دولت خود را برمی‌گزیند و دشمنی دشمن نباید سبب عقب‌نشینی ما از صحنه شود.

وی افزود: این که برخی بعنوان اعتراض رأی ندهند، نهایت حماقت است، زیرا ضعف کشور، سبب تهاجم دشمن می‌شود و اگر امروز کشور ما امنیت دارد، بدلیل ترس دشمن از ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در هیچ نقطه‌ای از دنیا، این تعداد انتخابات برگزار نشده و این پایه قدرت جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل آن که رهبر معظم انقلاب بر انتخابات تاکید می‌کند این است که اگر دشمن این قدرت را نبیند و اختلاف و فاصله بین مردم و حکومت را مشاهده کند، دست به تهاجم می‌زند، بنابراین باید با پیوستگی و همبستگی خود، دشمن را ترساند، چرا که آنها دشمن اسلام هستند و امروز رأی دادن ما به معنی کمک کردن ما به اسلام است.

فرماندار اصفهان نیز در این دیدار گزارشی از روند برگزاری انتخابات و تلاش دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد سرنوشت‌ساز ارائه کرد و گفت: در شهرستان اصفهان ۲۱ منطقه تشکیل و برای انتخابات پیش رو ۹۵۵ شعبه پیش بینی شده است..

محمدعلی احمدی عنوان کرد: در انتخابات پیش رو مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت اصولی است که مدنظر ماست و حدود ۲۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در اصفهان

بکارگیری می‌شوند.

وی با بیان این که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲ وظیفه برعهده مسوولان اجرایی است،گفت: تلاش برای مشارکت و برگزاری درست انتخابات، وظیفه امروز ماست.

وی حساسیت انتخابات پیش‌رو را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: انتخابات این دوره کاملاً رقابتی است و رقابت جدی بین نامزدها وجود دارد و باید در باره سلامت برگزاری انتخابات

نیز بسیار مراقب باشیم و یکی از راه‌های این کار، آموزش است که باید باید آن را جدی گرفت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم، یک‌سال پیش از موعد مقرر در هشتم تیر سالجاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha