۶۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت خیابان‌های آستارا اختصاص یافت

آستارا - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا گفت: با توجه به اولویت های شهری روکش آسفالت خیابان های اصلی شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

یاشین کمالی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، فاضلاب شهری را یکی از دغدغه‌های شهروندان آستارایی دانست و اظهار کرد: تکمیل فاضلاب شهری از مطالبات به حق شهروندان است و پس از روی کار آمدن دوره جدید شورا پیگیری های متعدد و اقدامات ویژه‌ای در این راستا صورت گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه تکمیل فاضلاب شهری از مطالبات به حق شهروندان است، افزود: شورای اسلامی شهرستان در این رابطه پیگیری‌های متعددی انجام داد و در این خصوص با مدیر و کارشناسان اداره آب و فاضلاب جلساتی برگزار کرد.

وی اضافه‌کرد: ساماندهی فاضلاب از مسائل مهم شهر آستارا است و نیازمند بودجه کلان است و امیدوارم مسئولان ارشد به این مسئله نگاه ویژه داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا با بیان‌ اینکه در سال ۱۴۰۲ به زیباسازی شهری اهمیت ویژه‌ای داده شد، ادامه داد: در این راستا با دعوت از هنرمندان دیوارهای شهر رنگ‌آمیزی و با تصاویر جاذبه‌های دیدنی و طبیعی شهر نقاشی شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مرزی بندر آستارا از زحمات و پیگیری‌های سازمان بازرسی و شهردار آستارا در دریافت سند زمین «برکه پریان» تقدیر و تشکر کرد و از واگذاری طرح ساحلی سفیر امید به بخش خصوصی خبر داد و تصریح‌کرد: اقداماتی در راستای ساماندهی طرح شنا و تجهیز این طرح انجام شده و برخی اقدامات دیگر نیز در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا افزود: در این خصوص طی چند مرحله جلساتی در شورای اسلامی شهرستان با حضور مدیران و نمایندگانی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و سایر ادارات ذیربط برگزار شد که منجر به نتیجه نشد که امیدوارم مسئولان عالی‌رتبه شهرستان در این خصوص پیگیری داشته باشند تا استیل عباس‌آباد به محلی برای جذب گردشگر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد بیکار تبدیل شود.

کمالی با اشاره به اینکه شهرداری آستارا با بودجه اندک نسبت به شهرهای همجوار عملکرد خوب و مثبتی داشته است، انتقاد از وضعیت آسفالت معابر شهر را حق شهروندان دانست و افزود: در سال ۱۴۰۲ معابر مناطقی که ۲۵ تا ۳۰ سال بود آسفالت نشده بود بهسازی و آسفالت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر مرزی آستارا هزینه شده است، رطوبت بالا، مشکل فاضلاب، بارش زیاد باران و ورود کامیون‌های ترانزیتی به شهر از جمله عوامل تخریب آسفالت خیابان‌ها و معابر این شهرستان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مرزی آستارا با بیان‌اینکه فصل عمرانی شهرداری آغاز شده و نزدیک به ۶۵۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت خیابان‌های اصلی شهر در نظر گرفته شده است، افزود: تمام برنامه شهرداری و شورای شهر در فصل عمرانی این است وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر را بهبود ببخشیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha