پلیس راه همدان: کاروان های عروسی از ترافیک و انسداد مسیر پرهیز کنند

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به در پیش بودن اعیاد مذهبی، عروسی در این روزها افزایش می یابد با این اوصاف انتظار می رود کارناوال های عروسی از ایجاد راهبندان و ترافیک در مسیرهای برون شهری خودداری کنند.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افراد معتمد و بزرگ فامیل از انجام حرکات مخاطره آمیز و نامتعارف خودروها، سرعت و سبقت های حادثه آفرین و لایی کشیدن در کارناوال های عروسی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن سرعت خودروها در جاده های برون شهری احتمال بروز سوانح جرحی و فوتی در صورت رعایت نکردن اصول و قواعد رانندگی برای خودروهایی که در کاروان های عروسی نامتعارف تردد می کنند زیاد است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: با ورود به فصل تابستان و همزمانی مسافرت های تابستانی با فصل تردد ادوات کشاورزان بین مزارع، احتمال افزایش سوانح در جاده های برون شهری این استان افزایش یافت.

سرهنگ سرمدی افزود: هفته گذشته چهار تصادف منجر به فوت در جاده های برون شهری رخ داده است که اوایل هفته جاری هم بر اثر برخورد وانت پیکان با موتورسیکلت، موتورسوار در دم جان باخت.

وی اضافه کرد: میزان ترددها و سفرهای تفریحی با ورود به فصل گرم سال و تعطیلی مدارس افزایش می یابد و جاده های همدان نیز به علت توریستی بودن این استان همچنین قرار داشتن در شاهراه ترانزیتی و گذرگاه استان های غرب کشور، شلوغ و پرترافیک می شود.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: در عین حال از سوی دیگر تردد بین مزارع کشاورزان با استفاده از موتورسیکلت برای کشت و کار در این فصل افزایش می یابد که این موضوع نیز در افزایش سوانح موثر است.

سرهنگ سرمدی ادامه داد: بیشتر افرادی که در مسیرهای روستایی از موتورسیکلت استفاده می کنند زیر ۱۸ سال سن دارند و بدون گواهینامه هستند و به ندرت از کلاه ایمنی استفاده می کنند.

وی گفت: برخی رانندگان بدون استراحت کافی و با خستگی و خواب آلودگی از مبدا شروع به سفر کرده و در طول مسیر نیز توقفی برای استراحت ندارند در حالیکه پس از هر ۲ ساعت رانندگی باید یک ربع استراحت کرد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد در کنار انحراف به چپ، بی دقتی در سبقت با رعایت نکردن حق تقدم عبور باعث بروز تصادف های جرحی و فوتی به خصوص سوانح رخ به رخ شده است.

سرهنگ سرمدی بیان کرد: بالا بودن سرعت خودروها در جاده های فرعی و روستایی شدت سانحه و میزان تلفات را نیز افزایش داده است.

وی توصیه کرد: برای پیشگیری از تصادف به ویژه در اعیاد و تعطیلات پیش رو که میزان ترددها و ترافیک افزایش می یابد رانندگان با صبر و حوصله بالا و با پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کنند و سرنشینان تمرکز راننده را بر هم نزنند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: بخشی از فوتی های سوانح ناشی از نبستن کمربندی ایمنی است که در جاده های برون شهری بیشتر سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند.

سرهنگ سرمدی اضافه کرد: خرداد امسال ۱۴ نفر در سوانح جاده ای استان همدان جان باختند که از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان و مابقی در سر صحنه تصادف فوت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha