عضویت ایران در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک دستاورد دولت شهید خدمت است

کرج - ایرنا - عضو شورای معاونان سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: این سازمان با تلاش های صورت گرفته به عضویت کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک ( IEC) درآمد و این موفقیت در تداوم راه شهید جمهور آیت الله رئیسی برای کشورمان رقم خورده است.

"محمد آئینی " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: اواخر هفته گذشته این سازمان به عضویت کمیته بین المللی الکتروتکنیک درآمد که با بررسی این کمیته در نهایت رای به عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک داده شد.

عضو شورای معاونان سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در این ایام که ملت بزرگوار ایران سوگوار رییس جمهور شهید ایران اسلامی هستند، خدمتگزاران میهن اسلامی از جمله معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد در تداوم راه شهید جمهور و در ادامه دفاع از حقوق مشروع ملت ایران در مجامع جهانی، برگ زرین دیگری در کارنامه این سازمان در دولت مردمی سیزدهم رقم زدند.

وی افزود: با پیگیری های موثر در کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE ، در نتیجه جمهوری اسلامی ایران به جمع ۵۳ کشور توسعه یافته و در حال توسعه صنعتی جهان در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) ملحق شد.

ایران به عضویت کمیته بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات الکترونیکی درآمد

آئینی ادامه داد: با عضویت سازمان ملی استاندارد در این کمیته بین المللی ، ایران در کنار کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا، سوئیس، استرالیا، زلاندنو، چین، ژاپن، کره جنوبی، هندوستان و امثال آن اعتبار بین المللی خود را یکبار دیگر به کشورهای تشنه بازار محصولات ایرانی نشان داد.

وی گفت: با تحقق این امر ، زمینه‌ صادرات اقلام صنعتی کشورمان به بازارهای جهانی و تجارت با دنیا در ۲۳ گروه محصولات و قطعات برقی و الکتریکی از جمله لوازم برقی خانگی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، خودروهای برقی، تجهیزات روشنایی، تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات اداری و فناوری اطلاعات، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات حفاظتی، باتری ها، سیم و کابل، ابزارهای برقی، تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف و سایر قطعات الکترونیکی تسهیل شد.

عضو شورای معاونان سازمان ملی استاندارد یادآور شد: با حمایت دولت سیزدهم سازمان ملی استاندارد از سال گذشته تاکنون سه موفقیت بزرگ بین المللی مانند به رسمیت شناخته شدن نهادهای ارزیابی انطباق و آزمایشگاه های آزمون کشور در سطح بین المللی، پذیرش جهانی گواهینامه ها و نتایج آزمون های صادره توسط نهادهای داخلی و پرهیز از تکرار آزمون ها و حذف موانع فنی تجارت کسب کرده است.

آئینی افزود: بستر سازی جهش تولید و حمایت از تولید داخلی، اطمینان بخشی به تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان مبنی بر پذیرش محصولات و خدمات آنان در کشورهای دیگر ، کاهش بسیاری از هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان ، جلوگیری از خروج ارز از کشور، خودکفایی ملی و قطع وابستگی به سایر کشورها، بهبود فضای کسب و کار نهادهای ارزیابی انطباق داخلی و سودآوری ارزی برای کشور، کسب اعتبار و جایگاه جهانی و اطمینان از ایمنی و امنیت کالاها و محصولات برقی تولید داخل از جمله دستاوردهایی بزرگ برای صنعت، تجارت و بازرگانی کشور است .

وی گفت: این موفقیت ها در دوران تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و در سایه تلاش مضاعف نیروهای مومن، انقلابی و دانشگاهی تحقق یافته است.

سازمان ملی استاندارد در کرج مرکز استان البرز مستقر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha