نظارت ۴۴ تیم دامپزشکی کرمانشاه بر روند ذبح دام‌ها در روز عید قربان

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان و لزوم نظارت بر ذبح دام‌ها، گفت: ۴۴ تیم ثابت و سیار دامپزشکی بر میادین فروش دام و معاینه بهداشتی دام‌ها در روز عید قربان نظارت فنی، بهداشتی و شرعی دارند.

حسین حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل همچون سال گذشته جهت رفاه حال همشهریان خدماتی را در راستای تامین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در روز عرفه و عید سعید قربان با کمک ادارات مرتبط در حوزه بهداشت در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: ۱۵ تیم ثابت و ۲۹ تیم سیار دامپزشکی، از عصر امروز یکشنبه در سراسر استان فعال خواهند شد و خدمات رسانی خود را تا ساعت ۱۴ روز عید قربان (۲۸ خرداد) ادامه خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: از این تعداد ۱۰ تیم دامپزشکی در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها به مردم استان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

حیدری با بیان اینکه تیم‌های دامپزشکی در ۲ بخش نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: بیش از ۸۰ دامپزشک و روحانی برای نظارت بر عرضه و کشتار دام قربانی در استان در این مدت فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات اکیپ‌های دامپزشکی به مناسبت عید قربان رایگان خواهد بود، افزود: همشهریان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۵۱۲ از خدمات رایگان این اکیپ‌ها برای معاینه رایگان دام قربانی برخوردار شوند.

نظارت ۴۴ تیم دامپزشکی کرمانشاه بر روند ذبح دام‌ها در روز عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در تمام ۱۳ شهرستان استان شهرداری ها مکلف شده اند تا یک منطقه را به عنوان جایگاه های عرضه دام محسور سازند که در تمام آنها دامپزشکان شبکه های دامپزشکی حضور ثابت خواهند داشت تا دام ها را مورد معاینه بالینی قرار داده و پس از تایید سلامت اجازه ذبح به آنها داده شود.

وی افزود: در سطح شهر کرمانشاه نیز ۱٠ منطقه توسط شهرداری برای این منظور شامل بلوار گلریزان جنب پارک گلریزان، خیابان ۵۶ متری علوم پزشکی جنب پارک کاج، انتهای دولت آباد میدان سردار سنجابی (دره دراز)، انتهای خیابان ارتش (جنب سیم ارتش)، میدان شهدا، محل پنجشنبه بازار، پارک فراز، روبروی ترمینال اسلام آباد، میدان ظفر ابتدای خیابان تنگه کنشت، بلوار صیاد شیرازی،جنب کلانتری نیایش، بلوار شهید شیرودی (طاقبستان) جنب ورزشگاه امام خمینی(ره) و شهرک پردیس، میدان فلسطین تعبیه شده است.

حیدری گفت: امسال میادین عرضه دام زنده در کشتارگاه های صنعتی بیستون و ماهیدشت نیز آماده هستند ضمن عرضه دام تحت معاینه و نظارت بازرسین دامپزشکی به صورت رایگان دام خریداری شده را ذبح و تا درب منزل توسط عوامل کشتارگاه انتقال دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن درخواست از شهروندان در خصوص خرید دام از میادین قانونی و مجاز تعیین شده تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی افزود: با توجه به حضور تیم‌های سیار در میدان و همچنین اکیپ های ثابت در محل ادارات دامپزشکی، همکاران دامپزشکی آماده ارائه هر گونه خدمات رایگان بهداشتی و نظارتی در محل میادین دام. ادارات دامپزشکی ،کشتارگاه ها و یا درب منازل و یا مشاوره لازم از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ به همشهریان هستند.

به گزارش ایرنا، فردا دوشنبه بیست و هشتم خردادماه جاری عید سعید قربان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha