سگ‌های ولگرد به محیط زیست تربت حیدریه آسیب می‌زنند

تربت حیدریه- ایرنا- رییس اداره محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: سگ‌های بی صاحب یا به عبارتی دیگر ولگرد با ایجاد رقابت غذایی در طبیعت و از بین بردن حیوانات و پرندگان تازه متولد شده به طبیعت آسیب می‌زنند که نمونه‌های متعدد و مخرب آن در تربت حیدریه گزارش شده است.

داوود نورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت غذایی که سگ‌های بی صاحب و به اصطلاح ولگرد در طبیعت رقم می‌زنند و زده‌اند حتی موجب شده کفتار که مردارخوار است ناگزیر از ورود به شهر تربت حیدریه برای تهیه غذا شود.

وی با اشاره به این که سگ های بی‌صاحب یا ولگرد حتی لانه پرندگان را تخریب و حتی کشتن قوچ و میش و خوردن آن‌ها می‌کنند ادامه داد: وجود سگ‌های ولگرد زنگ خطری برای چرخه طبیعت (اکوسیستم طبیعی) است که بارها در خصوص آن‌ها هشدار داده شده است.

رییس اداره محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: این موضوع یک مساله جدی برای طبیعت محسوب می‌شود که نمی‌توان و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

گونه های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در منطقه تربت حیدریه زیست می کنند.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha