۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85510708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موافقت اصولی ۱۰ طرح سرمایه گذاری در خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۰ طرح سرمایه گذاری و اشتغال زایی در زمینه کشاورزی، پرورش دام و طیور، صنعتی و گردشگری در ۶ شهرستان استان مورد موافقت قرار گرفت.

سید علی میرکریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح ها با برگزاری جلسات متعدد و همکاری کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: ۱۱ پرونده از هفت شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر با مدیران دستگاه های اجرایی؛ تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: موافقت با طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه کشاورزی، پرورش دام و طیور، صنعتی و گردشگری در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه، سملقان و بام و صفی آباد انجام شد.

وی ادامه داد: ۲ مورد از این درخواست ها از طریق بارگذاری در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کارتابل کارگروه زیربنایی قرار گرفته بود که هر ۲ مورد تایید و موافقت قرار گرفت.

میرکریمی گفت: امید می رود با تصویب جانمایی طرح های سرمایه گذاری در جلسات کارگروه زیربنایی و صدور مجوزات لازم جهت بهره برداری از این طرح ها، گام موثری در راستای تحقق "جهش تولید با مشارکت مردم" به عنوان شعار سال برداشته شود.

الحاق ۳.۷ هکتار به محدوده شهر جاجرم

وی اظهارکرد: موافقت با درخواست شهرداری جاجرم مبنی بر الحاق ۳.۷ هکتار به محدوده شهر جاجرم اخیرا انجام شد که قرار داد جهت طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان و در صورت موافقت شورا، به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ظرفیت های ویژه ای در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد که می توان با جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های گوناگون مسیر رشد و توسعه استان را هموار کرد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در خراسان شمالی در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha