۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85510725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ هزار سند خرید گندم پارسال در استان مرکزی صادر شد

خمین - ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۶۰ هزار سند خرید گندم پارسال در این استان صادر شد.

به گزارش ایرنا ، «غلامرضا ملکی » روز یکشنبه در کارگروه آرد و نان و خرید تضمینی گندم خمین، افزود: ۱۷ هزار و ۷۰۰ تن گندم از ابتدای خرید گندم تاکنون از شهرستان‌های ساوه و زرندیه خریداری شده است.

وی با اشاره به خرید گندم از کشاورزان ساوه و زرندیه به قیمت هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال، افزود: بدهکاری به گندمکاران این شهرستان‌ها سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: خرید گندم توسط سیلوهای بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاون روستایی انجام می شود که در سال گذشته از ۲۵۶ هزار و ۱۸۴ تن گندم خریداری شده در استان مرکزی، ۱۰ درصد توسط اداره غله، ۶۲ درصد توسط بخش خصوصی و ۲۸ درصد توسط تعاون روستایی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۳۰ هزار کشاورز پارسال گندم‌های خود را تحویل دادند و ۶۰ هزار سند تحویل گندم در استان صادر شد.

ملکی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی خرید گندم در سال گذشته در استان مرکزی، افزود: این افزایش نتیجه عملکرد خوب خمین، شازند و شهرستان‌های برخوردار از بارش‌های مناسب بود.

وی یادآور شد: شیوه نامه خرید گندم کشوری است و سالانه ابلاغ می‌شود و باید تدابیر لازم برای حفظ گندم در سیلوهای باز در زمان بارندگی در ماه‌های آتی پیش‌بینی شود.

وی، نظارت بر خرید تضمینی و ثبت مستمر را در هنگام تحویل گندم‌ها ضروری دانست.

نماینده مردم خمین در مجلس دوازدهم نیز با اشاره به ابراز نگرانی از نگهداری گندم‌های خریداری شده در فضای باز، گفت: هواشناسی از بارندگی در ماه‌های آتی خبر داده است.

«محمد بیات» افزود: چهار نفر از مجمع نمایندگان استان مرکزی عضو کمیسیون کشاورزی هستند که می‌تواند ظرفیت خوبی برای حوزه کشاورزی استان ایجاد کند.

فرماندار خمین نیز در این کارگروه گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه آرد و نان انجام شد که موفقیت‌هایی نیز به همراه داشت.

«حمید کمانکش» بیان مرد: خرید گندم در خمین پارسال از نظم خوبی برخوردار بود و تنها دغدغه، پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

وی اظهار کرد: نظارت بر رعایت نرخ اعلام شده خرید گندم، تسهیل در حمل سریع گندم خریداری شده و تکمیل سیلوی چهار چشمه در سریع‌ترین زمان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خمین هم در ادامه این نشست، گفت: براساس بررسی وضعیت مزارع، امسال پیش‌بینی شده که برداشت گندم در این شهرستان به بیش از ۴۰ هزار تن گندم برسد و ۳۵ هزار تن آن تحویل مراکز خرید گندم شود.

«احمدرضا جعفری» ادامه داد: برنامه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان آغاز شده و ۶ مرکز خرید گندم از بهره‌برداران، تدارک شده است.

وی گفت: خمین پارسال با تحویل ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم پس از شازند رتبه دوم استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: درصد سن زدگی گندم در مرکز خلیل آباد خمین پارسال صفر بود و امسال نیز کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور در مزارع گندم و اطلاع رسانی در شبکه‌های مجازی، تولیدکنندگان گندم را نسبت به آفت سن گندم و کاهش قیمت خرید به غلات این آفت آگاه می کنند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خمین نیز در این نشست گفت: ۶ مرکز، گندم تولید شده از گندمکاران این شهرستان را تحویل می‌گیرند که از این تعداد، پنج مرکز تعاون روستایی است.

«علی عبدی» بیان کرد: ۲۲ هزار و ۷۰۰ تن گندم تاکنون از گندمکاران خریداری شده است و کمبودی در مرکز نگهداری وجود ندارد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha