نماینده مردم اراک: کاشت یک میلیارد درخت در کشور نیازمند حمایت مالی ویژه است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و به تبع آن سهم تولید و کاشت چهار میلیون اصله درخت به صورت سالانه برای استان مرکزی، نیاز به حمایت و منابع مالی ویژه دارد که در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری است.

به گزارش ایرنا، «نادرقلی ابراهیمی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح ۲هزار هکتاری جنگل‌کاری چپقلی اراک در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: درختکاری حدود یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی منابع ملی استان مرکزی اقدام قابل تحسینی از اداره کل منابع طبیعی این استان است و باید برای توسعه بیشتر مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در مناطق درختکاری شده اقدام موثری برای جمع‌آوری آب باران در مخزن و چاله‌کنی و نیز آبیاری فراهم شده و روان‌ آب‌ها جذب زمین می‌شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ایجاد فضای درختکاری و حفظ و احیای اراضی موجود را نیاز اساسی جامعه صنعتی امروز و به تبع آن استان صنعتی مرکزی دانست و عنوان کرد: این استان به عنوان پایتخت صنعت ایران که با مسئله آلودگی هوا به ویژه در شهر اراک مواجه است، نیاز اساسی به ایجاد و حفظ فضای سبز دارد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: منطقه جنگل‌کاری شده چپقلی اراک که توسط اداره کل منابع طبیعی استان ساماندهی شده، فرصت خوبی برای اراک است و در مجموع با حداقل هزینه فضاهای بسیار مناسبی توسط این اداره کل برای شهرستانهای اراک، خنداب و کمیجان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح درختکاری در استان مرکزی عزم همگانی می‌طلبد

وی تاکید کرد: نیاز است با همکاری دستگاه‌هایی که مسئولیت اجتماعی دارند و کارخانه‌ها به ویژه صنایع آلاینده در کنار همراهی مردم، فضاهای سبز و درختکاری ایجاد شده حفظ، احیا و توسعه پیدا کند.

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha