رسانه‌ها بستر حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را فراهم کنند

اردبیل - ایرنا - معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۹ تیر ماه روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، باید سرآغاز حرکتی جدید در کشور باشد و رسانه‌ها با حرکت دادن و جهت بخشیدن به افکار عمومی برای خلق حماسه حضور مردم در انتخابات هشتم تیرماه، مجدانه همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا قاسمیان روز دوشنبه در نشست اصحاب رسانه (چالش و فرصت‌ها) ویژه انتخابات ریاست جمهوری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: مشارکت ملی در انتخابات، امنیت ساز است و سبب ثبات و انسجام ملی می‌شود و اگر رقابت‌ها را سالم و قانونمند پیش ببریم، صاحب رئیس جمهوری آبرومند و مردمی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امروز مسئله اصلی مردم اقتصاد و معیشت، عدالت، مقابله با فساد و نهادینه شدن کارآمدی است و پرداختن به این مباحث از وظایف رسانه‌ها و جزو مطالبات مردم است تا رئیس جمهور منتخب نیز متوجه مطالبات و دغدغه‌های ملی باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: دوقطبی سازی‌هایی همچون حجاب و بی حجابی یا اینکه فلان کاندیدا در داخل نظام است و فلان کاندیدا خارج از نظام تلقی می‌شود از جمله دوقطبی سازی‌های مخرب است که رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و با محتواسازی مثبت از ظهور و بروز چنین دوقطبی‌های نادرست جلوگیری کنند.

کاندیدایی خارج از نظام نداریم

قاسمیان با بیان اینکه کاندیدایی خارج از نظام نداریم و همه ۶ نامزد تایید صلاحیت شده، مقید به قانون اساسی و نظام هستند ، تصریح کرد: کلید واژه مورد استفاده رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی "نزدیک قله" باید از سوی رسانه‌ها مد نظر قرار داشته باشد زیرا دشمن با فریب‌های رسانه ای سعی می‌کند شرایط کشور را به شکل داخل دره ترسیم کند در صورتی که به معنای واقعی نزدیک به قله هستیم و خوشبختانه کشور سرشار از نخبگان، زیرساخت‌های کارآمد، ثبات سیاسی و استقلال امنیتی است.

معاون استاندار اردبیل افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها عملکرد دولت سیزدهم که کارنامه آن را مردم با شرکت با شکوه در آئین تشییع شهدای خدمت امضا کردند، تبیین کنند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل صداقت، اولویت دادن به مستضعفان، خنثی سازی تحریم، رابطه با همسایگان، عضویت در معاهدات منطقه ای و خروج از تک قطبی بودن سیاست خارجی را از دستاوردها و ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد این مولفه‌ها همچنان از سوی رسانه‌ها مطرح و از کاندیداها مطالبه شود.

قاسمیان افزود: سلامت انتخابات هشتم تیر ماه خدشه ناپذیر است و ترکیب اعضای شعب اخذ آرا مختلف است و نظارت و شفافیت الکترونیک خواهیم داشت و همانگونه که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه مشارکت مردم استان اردبیل در منطقه شمال غرب رتبه ۹ و در کل کشور رتبه ۹ را داشت، امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز مشارکت بالای مردم استان را شاهد باشیم.

باید و نبایدهای تبلیغات انتخابات از زبان دادستان اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان اردبیل نیز در این نشست گفت: انتشار خبر خوب می‌تواند به افزایش مشارکت منجر شود اما گاهی انتشار خبری نادرست سبب اعتمادسوزی در جامعه می‌شود و با وجود اینکه اهالی رسانه دارای مجوز، مشکل خاصی ندارند اما گاهی ممکن است رسانه ای با انتشار مطلب نادرست در مسیر غیرقانونی گام بردارد

جلال آفاقی افزود: بررسی نشدن منبع خبر و انتشار محتوای دامن زننده به قومیت گرایی از جمله خبرهای نادرست و اقدام مخرب در حوزه رسانه است و توجه داشته باشیم که به لحاظ ماندگاری رسانه مکتوب، این قبیل خبرها به اعتماد عمومی لطمه می‌زند.

وی نصب بنر و دیوارنویسی در محل‌های غیرمجاز و تعیین نشده را از مصادیق مجرمانه توصیف کرد و از رسانه‌ها خواست موضوع را برای افکار عمومی تبیین کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل همچنین از دایر شدن شعبه ویژه تخلفات مطبوعات و رسانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در استان اردبیل خبر داد.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: فعالیت رسانه ای خبرنگاران توام با رعایت چارچوب‌ها و خطوط قانونی موجب رشد سواد سیاسی، نشاط اجتماعی و تقویت مشارکت عمومی و سرمایه‌های اجتماعی در انتخابات می‌شود.

وی نقش خبرنگاران را در روشنگری برای افکار عمومی مهم دانست و ابراز امیدواری کرد با همت و همکاری رسانه‌های متعهد استان اردبیل، فضای انتخاباتی استان روز به روز رقابتی تر شده و همه چیز برای مشارکت پر شور و آگاهانه مردم فراهم تر شود.

در پایان این نشست، تنی چند از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نظر خود را پیرامون حوزه رسانه و خبر در انتخابات پیش رو مطرح کردند و از خبرنگاران فعال در انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفن ماه) با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور در هشتم تیر ماه برگزار خواهد شد و ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان برای این رقابت‌ها تایید صلاحیت شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha