۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85510939
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سه طرح کشاورزی ملایر با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بهره‌برداری شد

همدان- ایرنا- همزمان با هفته جهاد کشاورزی سه طرح واحد پرورش ماهی سردآبی، پروژه آبیاری بارانی حسین‌آباد ناظم و  گلخانه تولید نشاء در مجموع با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر روز یکشنبه در آئین بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۹ طرح با ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد که با اجرای این طرح‌ها برای ۷۱ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

«علیرضا زنگنه» افزود: در همین راستا به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، یک واحد پرورش ماهی سردآبی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در روستای موداران به بهره‌برداری رسید که برای ۲ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی ادامه داد: این پروژه با استفاده از روش‌های نوین پرورش ماهی و بهینه‌سازی تولید ایجاد شد و میزان تولید آن در هر دوره ۹ تُن است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: همچنین پروژه آبیاری بارانی در روستای حسین‌آباد ناظم با هدف افزایش راندمان آبیاری با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی سه نفر در سطح ۲۷.۵ هکتار به بهره‌برداری رسید.

سه طرح کشاورزی ملایر با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بهره‌برداری شد

زنگنه گفت: یک واحد گلخانه تولید نشاء نیز از دیگر طرح‌های قابل افتتاح کشاورزی این شهرستان بود که با سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیارد ریال در روستای موداران به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف افزایش تولید و ارزآوری با استفاده از دانش فنی در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع اجرایی شد که زمینه اشتغال برای پنج نفر را فراهم کرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: در حال حاضر ۳۸ واحد گلخانه‌ای در این شهرستان با ۱۲.۳ هکتار سطح زیر کشت فعال است و پیش‌بینی تولید سه هزار و ۵۰۰ تُن محصولات سبزی و صیفی در سال است.

زنگنه همچنین گفت: عنوان و اظهار کرد: ۳۳ واحد فعال شیلات با ظرفیت ۶۰۰ تُن در سال در این شهرستان فعال است که از این تعداد ۱۹ واحد سردآبی و ۱۴ واحد گرم‌آبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha