فرماندار قدس بر توزیع نظام مند آب با استفاده از متدهای نوین تاکید کرد

شهرقدس - ایرنا- فرماندار شهرستان قدس با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب ، استفاده از روش های نظام مند و نوین در توزیع این نعمت خدادادی را خواستار شد.

به گزارش ایرنا , وحید گلی کانی فرماندار شهرستان قدس روز یکشنبه در جلسه بررسی و رفع معضل کمبود آب شهرستان قدس درباره رفع کمبود آب و صرفه جویی در مصرف این نعمت خدادادی گفت : رفع معضل کمبود آب متکی به اتخاذ تدابیر ویژه‌ مسئولین استانی است و مجموعه آبفا بایستی به سمت نظام توزیع مطابق با متدهای روز پیش‌ رود.

وی افزود: با گرم شدن هوا شاهد قطعی‌های مکرر آب در نقاط مختلف شهرستان هستیم بنابراین این به بخشی از مطالبات به حقِ شهروندان تبدیل شده به بیان دیگر در نظام توزیع آب در شهرستان بنابر وجود شبکه‌های فرسوده بیش از ۳۰ کیلومتر و شبکه‌های غیرمجاز که نیازمند شناسایی هستند، با مشکل مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان قدس اضافه کرد: مجموعه آبفا بایستی به سمت نظام توزیع با مدیریت الکترونیک پیش رود، در این ایام شاهد افزایش میزان آب خط انتقال آب پاک از تهران که در ابتدای دولت سیزدهم کارسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، بودیم اما این میزان جوابگوی مشکل حال حاضر نیست بنابراین بایستی تدابیر ویژه‌تری در این حوزه از سوی مدیران مجموعه آب و فاضلاب اندیشده شود.

نماینده دولت در شهرستان قدس عنوان کرد: همت مجموعه مدیریتی شهرستان بر رفع این معضل است به طوری که نسبت به حفاری چاه آب در پیرامون اراضی ، استفاده از ظرفیت‌های چاه های مختلف در سطح شهرستان، انجام هرگونه حفاری در حوزه آب باهماهنگی شهرداری و دیگر موارد اقدام شده و این بیانگر همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها در مدیریت بحران فعلی آب شهرستان است.

گلی‌کانی تصریح کرد: در شهرستان قدس چندین چاه تحت اختیار شهرداری است که می‌توان در رفع این معضل از آن استفاده نمود، این نوع ظرفیت‌ها در شهرستان موجود می‌باشد اما مجموعه آبفا بایستی به دور از نگاه صنفی و با بهره‌گیری از این نوع ظرفیت در مسیر حل این مشکل فعالیت نماید.

گفتنی است جلسه بررسی و رفع معضل کمبود آب شهرستان قدس با حضور حسن جلال‌زاده دادستان عمومی و انقلاب، امیر عذیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، خسروی معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات شهید شاه‌بوداغیان فرمانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha