۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85510998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت آبفا خراسان جنوبی هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: میزان مطالبات شرکت آب و فاضلاب از بخش خانگی و نهادهای دولتی استان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی دوستی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران صنعت آب استان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب (۲۵ تا ۳۱ خرداد) اظهار کرد: درخواست ما پرداخت این حجم از مطالبات در راستای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان به خصوص در فصل تابستان است.

وی بیان کرد: فاز اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند وارد مدار بهره‌برداری شده که قسمتی برای توسعه صنایع و معادن و قسمتی برای فضای سبز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: علیرغم بارندگی‌های بسیار خوب در سال آبی جاری همچنان در تامین آب بخش‌های مختلف استان با مشکل مواجه هستیم و در برخی شهرها و روستاهای استان در نقطه سربه سر قرار داریم.

دوستی با تاکید براینکه تنش و بحران آب را به صورت جدی در خراسان جنوبی نداریم، بیان کرد: باید در زمینه صیانت از آبخوان‌ها همه همراهی لازم را داشته باشند و صیانت از آبخوان‌ها خط قرمز دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی یادآور شد: به دلیل محدودیت منابع آبی و اعتباری پروژه انتقال آب به شهر بیرجند ۱۲ سال طول کشید.

دوستی با اشاره به وجود ۱۱۵ مجتمع روستایی با هزار و ۵۹۰ روستا تحت پوشش گفت: در فصل تابستان سه برابر سرانه استاندارد تولید آب داریم اما همچنان کمبود آب به خصوص در روستاها گزارش می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز و در سال جاری هم ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز را شناسایی و قطع کردیم.

مطالبات شرکت آب و فاضلاب خراسان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه چند پروژه اضطراری تامین آب را از دی‌ ماه در سطح استان شروع کردیم، افزود: ۷۰ درصد پروژه اضطراری بیرجند اجرایی شده و در مدار قرار گرفته است همچنین سال گذشته تنش آبی در پنج شهر و ۱۷ مجتمع آبرسانی داشتیم که به خوبی مدیریت شد.

دوستی گفت: طی سال گذشته به ۶۵ روستا آبرسانی یا پایدارسازی انجام شده و علیرغم اقدامات انجام شده در پیک مصرف ایام تابستان حدود ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که تدابیر لازم برای آبرسانی انجام شده‌است.

وی بیان کرد: وظیفه ما این که روزانه برای هر نفر ۳۸۰ لیتر آب تولید کنیم که گاهی به هزار و ۲۰۰ لیتر می‌رسد و این مصرف بالای آب، تضییع حقوق بیت المال است.

دوستی یادآور شد: ۴۱ درصد مشترکان خراسان جنوبی براساس الگو یعنی ۱۵ مترمکعب در ماه مصرف دارند، ۴۸ درصد ۲ برابر الگو مصرف می‌کنند و هشت درصد هم بد مصرف هستند.

وی با اشاره به ۱۲۶ لیتر بر ثانیه کسری آب در بیرجند اظهار کرد: در راستای جلوگیری از بحران و تنش آبی ۱۱۰ رشته انشعاب فضای سبز در سطح بیرجند قطع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی متوسط هدررفت آب استان را ۲۷ درصد اعلام کرد و گفت: هدررفت آب در سطح شهرهای استان ۲۵ درصد و در سطح روستاها ۳۲ درصد است، همچنین حجم آب بدون درآمد استان هم به ۴۰ درصد رسیده است.

دوستی افزود: ۱۲ هزار کیلومتر خطوط آبرسانی استان است که ۶۵۰ کیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد و در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی گفت: مرحله اول طرح جهاد آبرسانی یعنی آبرسانی به ۱۱۵ روستای استان با پیشرفت ۷۶ درصد و اعتبار ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در دست اجراست که خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر در زمینه اجرای این طرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha