۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85511137
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مالزی: طرح «یک‌پهنه، یک راه» روابط پکن را با کشورهای جنوب شرق آسیا عمیق‌تر می‌کند

تهران- ایرنا- وزیر حمل‌ونقل مالزی گفت: روابط پکن با کشورهای جنوب شرقی آسیا از مسیر طرح‌های زیرساختی از جمله طرح موسوم به «یک‌پهنه، یک راه» عمیق‌تر خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، آنتونی لوک که در راس هیاتی برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک این کشور با چین، در هنگ‌کنگ به سر می‌برد، اظهار داشت: پیوند بسیار قوی بین مالزی و چین وجود دارد و این رابطه در طول سال‌ها توسعه پیدا کرده و حال حاضر بسیار پایدار است.

وزیر حمل و نقل مالزی اظهار داشت: ما در شرایط کنونی همکاری‌های زیادی در بسیاری از بخش‌ها از جمله در حوزه حمل و نقل با پکن داریم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی در این کشور، اظهار داشت: کوالامپور باید به تدوین سیاست‌های سرمایه‌گذاری دوستانه ادامه دهد و ثبات و اطمینان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

لوک با اشاره به سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری چین در زیرساخت‌های مالزی گفت: مسیر ریلی ساحل شرقی مالزی قرار است تا سال ۲۰۲۷ با هزینه تخمینی ۵۰ میلیارد رینگیت (۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار آمریکا) تکمیل شود و پس از عملیاتی شدن، خدمات حمل و نقل به مسافران ارائه دهد.

این نشریه هنگ‌کنگی با بیان اینکه چشم انداز سرمایه گذاری کوالامپور با پکن به‌ همین سادگی نبوده است، افزود: تعدادی از طرح‌های «یک‌پهنه، یک راه» در پی بی‌ثباتی سیاسی و پس از برکناری نجیب رزاق نخست‌وزیر پیشین این کشور که در سال ۲۰۱۸ به فساد متهم شد، از دور خارج یا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفتند.

مالزی: طرح «یک‌پهنه، یک راه» روابط پکن را با کشورهای جنوب شرق آسیا عمیق‌تر می‌کند

وزیر حمل‌ونقل مالزی با بیان اینکه ما موفق به تشکیل یک دولت منسجم شده‌ایم، افزود: ناآرامی‌های این کشور باعث اثرات منفی بر توسعه زیرساخت ها و حتی توقف توسعه مسیر ریلی «مالزی-سنگاپور» شد و دولت فعلی در تلاش برای احیای آن است.

لوک با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت‌های مایکروسافت، تسلا و دیگر غول‌های چندملیتی در مالزی، تاکید داشت: سرمایه‌گذاران علاقه و اعتماد خود را به مالزی بازیافته‌اند.

گسترش مشارکت‌ها

مالزی: طرح «یک‌پهنه، یک راه» روابط پکن را با کشورهای جنوب شرق آسیا عمیق‌تر می‌کند

وی در با دیدار با مدیران شرکت زیر ساخت شهری ام‌تی‌آر (MTR)، گفت: توسعه ترانزیت‌محور چیزی است که ما در مالزی به دنبال آن هستیم و بسیاری از توسعه‌دهندگان املاک در بخش خصوصی به این موضوع علاقه مند هستند.

لوک همچنین با اشاره به سیاست لغو روادید بین چین و مالزی افزود: این اقدام منجر به افزایش درخواست پروازی بین این دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه بین منطقه خلیج بزرگ چین و منطقه ویژه اقتصادی جوهور مالزی شباهت‌های زیادی وجود دارد، افزود: مفهوم منطقه ویژه اقتصادی جوهور-سنگاپور از نظر چارچوب مفهومی شبیه به منطقه خلیج بزرگ است که پکن در آن اقتصاد جزیره را با مناطق داخلی ادغام می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha