فینال لیگ برتر بسکتبال/ شهرداری گرگان یک گام تا چهارمین جام

گرگان- ایرنا- آخرین مسابقه فینال لیگ برتر بسکتبال کشور امروز (چهارشنبه) در سالن امام خمینی گرگان برگزار می‌شود و گرگانی‌ها امیدوارند با حمایت هواداران و تداوم روند روبه پیشرفت خود، چهارمین قهرمانی متوالی لیگ برتر را بالای سر ببرند.

به گزارش ایرنا مسابقه پنجم و پایانی فصل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ لیگ برتر بسکتبال ساعت ۱۷ بین تیم‌های شهرداری گرگان و طبیعت اسلامشهر برگزار می‌شود و گرگانی‌های خسته از بازی‌های پیاپی داخلی و لیگ قهرمانی آسیا، به دنبال تاریخ‌سازی برای خود و سنجاق‌شدن در ورزش ایران هستند.

گرگانی‌ها پیش از فینال امروز، چهار بار دیگر به دیدار پایانی لیگ برتر بسکتبال رسیده بودند که نتیجه آن، یک نایب قهرمانی با هدایت حمیدرضا کلاسنگیانی و سه قهرمانی ( یک بار با مهران شاهین‌طبع و ۲ بار با مهران حاتمی) بود.

گرگانی‌ها که در چند سال اخیر همواره با جذب بازیکنان مطرح و مربیان شناخته شده، ترکیب بازیکنان خود را نیز دستخوش تغییر می‌کردند در شرایطی پای به مسابقه امروز می‌گذارند که به‌جز سه بازیکن بومی و یک بازیکن غیربومی، بقیه بازیکنان برای تیم اولین بار با شهرداری در فینال برای قهرمانی می‌جنگند.

شهرداری گرگان و طبیعت اسلامشهر در چهار بازی فینال امسال هر کدام ۲ پیروزی به دست آوردند و با بخت بلند گرگانی‌ها، آخرین مسابقه این فصل در مقابل دیدگان هواداران شهرداری برگزار می‌شود تا آنان فرصت جبران شکست فینال اول در خانه را به خوبی پیدا کنند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که طی روزهای اخیر در کوران رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت، آمادگی خود را حفظ کرده اما طبیعت پس از فینال چهارم در ۱۸ خرداد تاکنون از شرایط مسابقه رسمی دور بوده و همین عامل، می‌توان به برگ برنده شهرداری در این مسابقه تبدیل شود.

طبیعت در اولین سال حضور در لیگ برتر با جذب ستارگانی چون سعید داورپناه، آرمان زنگنه، محمد شهریان، حسن علی‌اکبری، اشکان جعفری در کنار «جردن استیونز» و «نیکولا دراگوویچ» به عنوان بازیکنان خارجی و اضافه‌کردن مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی در اواسط فصل، نتایج خیره کننده‌ای گرفت و با شایستگی به فینال رسید تا در صورت تداوم تیمداری، نوید ظهور قطب جدیدی را در بسکتبال ایران بدهد.

شهرداری‌چی‌های گرگان که در فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ برای سومین بار متوالی به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته بودند، ابتدا با حضور در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های غرب آسیا به عنوان نایب قهرمانی رسیدند و سپس جمع هشت تیم برتر غرب آسیا پیوستند و در آنجا نیز عنوان سومی را از آن خود کردند.

گرگانی‌ها به لطف حضور ۲ تیم لبنانی در جمع هشت تیم توانستند به عنوان سهمیه دوم غرب آسیا در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا راه یافتند.

طبق قانون مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، در صورت کسب عناوین اول و دوم توسط تیم‌های یک کشور در رقابت‌های منطقه‌ای، تیم اول به همراه تیم سوم جواز حضور در این رقابت‌ها را خواهند داشت.

شهرداری در فصل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ با تغییراتی در ترکیب بازیکنانش با حضور محمدسینا واحدی، ارسلان کاظمی، نوید رضائی‌فر، مبین شیخی، امیرحسین آذری، محمد یوسف‌وند، سالار منجی، امیرعلی قلی‌زاده، یاسین کلاسنگیانی و خشایار علی‌اکبری، یک بازیکن خارجی به نام «ویلیام چری» را در اختیار دارد.

«نورول پُل» بازیکن پست پنج (سنتر) این تیم که از ابتدا به عنوان یکی از ۲ بازیکن خارجی در ترکیب شهرداری حضور داشت، پس از مصدومیت ناچار به ترک شهرداری شد و سپس «دیاموند استون» جایگزین او گردید که این بازیکن هم به علت مشکلات شخصی از جمع یاران سیدمصطفی هاشمی سرمربی شهرداری جدا شد.

با توجه به شرایط ۲ تیم و حساسیت بالای مسابقه پنجم سری فینال، حال باید منتظر ماند و دید که آیا گرگانی‌ها می‌توانند برای چهارمین بار جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را در خانه بالای سر ببرند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha