ساخت ۱۲۰ کلاس از محل مسوولیت اجتماعی تا جشنواره رسانه‌ای خیران مدرسه‌ساز در سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان گفت: ساخت ۱۲۰ کلاس درس در این استان با تامین اعتبار از محل مسولیت اجتماعی و برگزاری جشنواره رسانه‌ای خیران مدرسه‌ساز با هدف کمک به بهبود وضعیت مدارس در نظام تعلیم و تربیت هدفگذاری شد.

امیرحسین قزوینیان روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: تشکیل کارگروه مسوولیت اجتماعی برای ساخت ۱۲۰ کلاس درس به ریاست استاندار سمنان از جمله پیشنهادها برای تسریع در تحقق طرح استفاده از ظرفیت مسولیت اجتماعی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسوولیت اجتماعی برای اجرای طرح‌های آموزشی استان در سال ۱۴۰۲ تامین شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده از محل مسوولیت اجتماعی بابت ساخت سه طرح آموزشی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار هزینه شد.

فراخوان جشنواره رسانه‌ای خیران مدرسه‌ساز سمنان

به گفته وی، نخستین جشنواره رسانه‌ای خیران مدرسه‌ساز سمنان در حاشیه بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در سال آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره رسانه‌ای با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه هم‌افزایی و همدلی در خانواده بزرگ رسانه و مجمع خیران مدرسه‌ساز سمنان و در راستای شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و با محور «مدرسه‌سازی، تجلی مردمی‌سازی» برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان اضافه کرد: جشنواره رسانه‌ای خیران مدرسه‌ساز با محورهای مدرسه‌سازی، تجلی مردمی‌سازی، خیران مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی، «مدرسه‌یاری» پل ارتباطی خیران با مدارس، عدالت آموزشی با همت خیران مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.

قزوینیان با بیان اینکه تمامی روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های تصویری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در قالب گزارش، خبر، مصاحبه و عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به مدت زمان ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای خیرین مدرسه‌ساز، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان بیان کرد: پس از داوری آثار، از یک نفر در هر بخش به عنوان برگزیده تجلیل می‌شود.

گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳۲ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار فضای آموزشی استان سمنان تحصیل می کنند و میزان مدارس نیازمند تخریب و نوسازی در این استان حدود ۶۰ درصد عنوان می شود؛ به طوری که ۳۲ درصد از مدارس شهری و روستایی استان سمنان فرسوده و ۲۸ درصد مدارس تخریبی است.

به عبارتی ۶۰ درصد مدارس استان سمنان باید تخریب و یا بازسازی شود که این امر نیازمند اعتبارات ویژه ملی و. مشارکت خیران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha