۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85511222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب سیاسی سوئیس: میزبانی کنفرانس اوکراین به ضرر ما تمام می‌شود

تهران-ایرنا- چهره‌های سیاسی سوئیس برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را به ضرر کشورشان ارزیابی و اعلام کردند که عدم دعوت از روسیه به معنای سر فرود آوردن در مقابل فشارهای بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا از رویترز، حزب راستگرای سوئیس که اکثریت کرسی پارلمان این کشور را در اختیار دارد، در بیانیه‌ای برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را تلاش برای تحت فشار گذاشتن روسیه عنوان و اعلام کرد: با توجه به سابقه بی‌طرفی سوئیس، این مذاکرات به ضرر کشور ما است.

حزب راستگرای خلق سوئیس (SVP)، بزرگترین گروه در مجلس سفلی پارلمان، می‌گوید بی طرفی بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت سوئیس است.

نیلز فیچتر یکی از چهره‌های شاخص این حزب در گفت وگو با راشا تودی گفت که کشورش نباید بدون روسیه میزبان اجلاس صلح باشد.

وی در اظهاراتی که روز یکشنبه توسط رسانه‌های سوئیسی منتشر شد، گفت: این کنفرانس هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. کل ماجرا یک مسخره بازی صرف و مایه شرمندگی کشور ما است. در واقع باید گفت که دولت سوئیس با دعوت نکردن از روسیه، کورکورانه در برابر فشارهای بین المللی سر فرود آورده است.

این چهره سیاسی در کشور سوئیس در مصاحبه‌اش به این مسئله اشاره کرد که دولت سوئیس در واقع با این حرکت خود به اوکراین اجازه داده است تا تعیین کند چه کسانی به این کنفرانس دعوت شوند تا نمایش زلنسکی کامل شود.

وی افزود: « اکنون ما در خطر هستیم و این یک خطر بزرگی است که سوئیس به خود اجازه دهد وارد یک جنگ جهانی شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha