۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85511372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفیعی: دعای عرفه تجلی توحید است

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۹
کد خبر: 85511372
رفیعی: دعای عرفه تجلی توحید است

قم- ایرنا - عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه، روز عرفه را یکی از مهمترین مناسبت‌های اسلامی دانست و گفت: دعای عرفه تجلی توحید، شکر نعمت‌های الهی و یادآور ضعف انسان در برابر عظمت و بزرگی خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عصر یکشنبه در آیین قرائت دعای عرفه در شبستان امام‌ (ره) حرم حضرت معصومه‌ (س) در قم طی سخنانی افزود: مطابق روایت‌های دینی، رحمت خدا در روز عرفه، معادل رحمت خدا در ماه رمضان است.

وی در ادامه افزود: همانگونه که آبشار رحمت خدا در ماه رمضان فرو می‌ریزد، اهمیت روز عرفه نیز با این ماه مبارک مقایسه شده‌ است.

این مدرس حوزه علمیه قم در تبیین اهمیت روز عرفه خاطرنشان کرد: عرفه روز بسیار مهمی به شمار می‌آید، زیرا هم آغاز مناسک حج و هم در آستانه عید قربان و روز زیارتی امام حسین‌(ع) است.

حجت‌الاسلام رفیعی: دعای عرفه تجلی توحید است

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: دعاهای زیادی داریم، ولی عرفه اوج توحید و معاد و همچنین اعتراف به عجز و ناتوانی انسان برای شکرگزاری نعمت‌های خداست.

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی، فرازهایی از دعای عرفه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این دعا از درگاه خدا سلامت بدن و دوری از بیماری را طلب می‌کنیم.

رفیعی، عافیت در دین را دیگر فراز دعای عرفه برشمرد و اظهارداشت: عافیت در دین به معنای این است که دین‌مان دچار جهل و خرافات و حسد و کبر و غرور نشود.

استاد حوزه علمیه با ذکر این نکته که دین سالم دینی است که محکم و مستند و مستمر باشد بیان داشت: پایبندی به ولایت و امامت از نشانه‌های دین‌داری است از این رو دین‌داری خود را با تجلیل از غدیر نشان دهیم.

حجت‌الاسلام رفیعی: دعای عرفه تجلی توحید است

آیین قرائت دعای پرفیض عرفه با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم مومن و متدین شهر مقدس قم و مشارکت گسترده زائران حرم کریمه‌ اهل بیت (ع) برگزار شد.

حاضران در این آیین باشکوه معنوی ضمن دعا برای سلامتی و شفای همه بیماران و رهایی مظلومان از بند ظالمان، با فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام برائت کردند.

حجت‌الاسلام رفیعی: دعای عرفه تجلی توحید است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha