۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۹
کد خبر: 85511501
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نماز عید قربان در همدان اقامه شد

۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۹
کد خبر: 85511501
نماز عید قربان در همدان اقامه شد

همدان- ایرنا- نماز عید سعید قربان با حضور مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان، همزمان با سراسر کشور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه شهرها و روستاهای استان اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین باشکوه و معنوی اقامه نماز عید سعید قربان در شهر همدان، ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه با حضور پرشور و گسترده مردم در مسجد جامع همدان برگزار شد.

قرائت دعای با فضیلت ندبه از دیگر آیین های روز عید قربان است که بعد از اقامه نماز برگزار شد.

نماز عید قربان در همدان اقامه شد

به گزارش خبرنگاران ایرنا در سراسر استان، نماز عید قربان صبح امروز و با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی در همه شهرها و مناطق روستایی اقامه شد.

ائمه جمعه و جماعات در خطبه نماز عید قربان ضمن تبریک این روزباشکوه و دستگیری از نیازمندان به ویژگی های بارز حضرت ابراهیم(ع) پرداختند.

نماز عید قربان در همدان اقامه شد

به گفته خطیبان سراسر استان خداوند ابراهیم خلیل الله را بارها مورد آزمون قرار داد اما هر بار این پیامبر بزرگ با توکل به خدا از امتحان های الهی سربلند بیرون آمد.

مردم مومن و ولایت مدار استان همدان همچنین عصر دیروز یکشنبه با حضور در مساجد و بقاع متبرکه، آیین دعای عرفه را برگزار کردند.

همزمان با نهم ذی الحجه آیین روح بخش و ملکوتی دعای عرفه عصر یکشنبه در ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی همدان طنین‌انداز شد.

"عرفه" به زیبایی شب قدر و روز رها شدن از دنیای مادی و پرواز به سوی معنویت و نورانیت است و ناب ترین فرصت و جبرانی برای کسانی که نتوانستند به خوبی از فضیلت شب های قدر بهره ببرند.

روز عرفه در تقویم اسلامی مصادف با روز نهم ذیحجه یکی از مقدس‌ترین روزها و روز دعا، توسل، استغفار و توجه به پروردگار است.

در این روز دعای عرفه امام‌حسین(ع) از سوی مسلمانان در سراسر جهان قرائت می‌شود.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

استان همدان دارای ۱۰ شهرستان تابعه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha