امام جمعه قشم: عید سعید قربان عرفان عملی در اسلام است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه عید سعید قربان عرفان عملی در اسلام است، گفت: این عید مهم ظرفیت های متعدد معنوی و عرفانی برای مسلمانان دارد که باید از آنها استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز دوشنبه در خطبه های پس از اقامه نماز عید قربان ضمن تبریک این عید سعید و آغاز دهه امامت و ولایت اظهار داشت: عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی و مظهر عظمت، انسجام و وحدت مسلمانان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله اول مسلمین و جهان بشریت در زمان حاضر مردم مظلوم غزه و نسل کشی فلسطینی هاست، ادامه داد: امروز و در دویست و پنجاه و پنجمین روز از جنگ رژیم کودک کش صهیونیستی علیه نوار غزه، تداوم حملات وحشیانه این رژیم به بخش‌های مختلف این منطقه و شهادت فلسطینی ها، متاسفانه در بین سلاطین کشورهای اسلامی هم عادی انگاری شده است.

امام جمعه قشم با بیان اینکه حفظ و تقویت وحدت تنها راه مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام است، اضافه کرد: امسال زائران حاضر در سرزمین وحی نه تنها باید برائت خود را از طاغوت اعلام کنند بلکه تمامی مسلمانان در جای جای دنیا باید همراه حجاج برائت خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام کنند.

حاجبی با اشاره به اینکه این روزها مسئله اول کشور هم برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، توضیح داد: این انتخابات باید به عید بزرگی برای ایران و انقلاب اسلامی تبدیل شود و همه ما وظیفه داریم که در هشتم تیر امسال، با مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب رییس جمهور اصلح حماسه ماندگار دیگری را خلق کنیم.

نماز عید سعید قربان صبح امروز - دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور گسترده مردم و مسوولان سرزمین آب و آفتاب و شکوه خاصی در مصلای امام علی(ع) این شهرستان اقامه شد.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی (ص) از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل (ص) موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha