۳۰ درصد از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی به جوانان اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: ۶۲۷ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغالزای این صندوق در سال مالی جاری(از مهر ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۳) به جوانان اختصاص یافت.

هادی رضازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی در این مدت؛ ۸۱۰ طرح به مبلغ بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال را حمایت کرد و ۲۲۹ طرح از این تعداد سهم جوانان است.

به گفته وی؛ ۳۴۸ نفر از جوانان جویای کار استان با اجرای این طرح های خرد و کوچک صاحب شغل شدند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی تصریح کرد: ۳۰ درصد از تسهیلات پرداختی به حوزه جوانان، ۴۸ درصد به بانوان و ۵۲ درصد تسهیلات به دیگر متقاضیان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال آفرینی و حمایت از چرخه تولید به دست جوانان با استفاده از منابع بومی در مناطق کم برخوردار از اقدامات موثر صندوق کارآفرینی امید در استان مرزی خراسان شمالی است.

رضازاده گفت: صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی برای اشتغالزایی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان تفاهم نامه امضا کرده است و در این راستا به متقاضیان برای ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی ۲۷ درصد را جوانان تشکیل می دهند.

۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha