۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی نوجوان هستند

ارومیه - ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: ۳۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در رده سنی کودک و نوجوان قرار دارند.

خدیجه معصومی، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی بخش نوجوانان با ارایه خدمات ویژه برای این گروه از اولویت های کتابخانه های عمومی استان است.

وی ادامه‌داد: کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی، با زیربنای هشت هزار و ۵۰۰متر مربع، بزرگترین مرکز اشاعه اطلاعات استان آذربایجان غربی و یکی از ۱۲ کتابخانه مرکزی در سطح کشور با بیش از ۱۵ هزار عضو فعال شامل ۱۳ هزار عضو کودک و نوجوان، ۴۰۰ نفر عضو بخش نابینایان و کم بینایان و بیش از ۲۰۰ نفر عضو ناشنوایان و کم شنوایان است که با ارائه خدمات مختلف فرهنگی ترویجی میزبان عموم و اقشار مختلف است و در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب توسط عموم از این کتابخانه به امانت گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار منبع اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی استان در موضوعات متنوع وجود دارد و بیش از ۶۵ هزار نفر در سطح استان در ۷۶ کتابخانه عمومی نهادی عضو هستند، گفت: با حمایت استاندار محترم تاکنون دو فاز از روند بازطراحی این کتابخانه اجرا شده است.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی به دلیل دارا بودن شبکه گسترده مردمی و مخاطبان جویندگان کار، از ظرفیت این شبکه، برای توسعه کسب و کارها و در نهایت رشد اقتصادی کشور استفاده می کنند و با آموزش و مهارت افزایی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای صاحبان کسب و کارهای خرد، از آنها حمایت می کنند.

معصومی گفت: طی سفرهای استانی استاندار آذربایجان غربی، حدود هشت هزار متر مربع به فضای کتابخانه ای در استان افزوده می شود که منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه های عمومی در استان آذربایجان غربی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha