۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85511680
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماز عید قربان در جیرفت اقامه شد

۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85511680
نماز عید قربان در جیرفت اقامه شد

جیرفت- ایرنا- نماز عید سعید قربان امروز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در مسجد جامع جیرفت و با حضور مردم دارالولایه اقامه شد. 

به گزارش ایرنا پیش از نماز عید قربان دعای پرفیض ندبه با حضور اقشار مختلف مردم قرائت شد.
مومنان در جیرفت با اشتیاق فراوان آمده بودند این عید بندگی تنها خالق هستی و غلبه بر نفس را در کنار یکدیگر جشن بگیرند.
غنی و فقیر و دارا و ندار آمده بودند در کنار هم بنشینند و بار دیگر وحدت در دین اسلام را به نمایش بگذارند و مشخص شود نزد خدا فقط تقوا و بندگی مهم است.

حجت الاسلام سید بهروز حسینی زاده خطیب نماز قربان در خطبه ها، ضمن تبریک این عید سعید، گفت: هر کسی که هوای نفس خود را ذبح کند در مسیر حق، حقیقت و ولایت امام زمان (عج) قرار می گیرد.
وی افزود: هرگاه ما توانستیم بر نفس خودمان مسلط شویم آن وقت است که در مسیر قرآن، حرف حق و امام زمان (عج) قرار می گیریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: همه ما باید به سهم خود با تبیین و روشنگری مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت و همچنین فرد اصلح را به آنها معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: تبیین و روشنگری در امر انتخابات ریاست جمهوری را باید از خانواده آغاز کنیم و به جامعه گسترش دهیم زیرا این مهم وظیفه کسانی است که دل در گروه این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

حسینی زاده با بیان اینکه امنیت دارای معانی متعددی است، ادامه داد: مطابق این روایت ما باید کسی را انتخاب کنیم که بتواند در حوزه تامین امنیت اقتصادی کشور صاحب نظر و ایده باشد و مشاور و کارشناسانی در کنار خود داشته باشد.

وی امنیت معنوی را یکی دیگر از مصادیق امنیت برشمرد و افزود: امنیت معنوی یعنی این که در انتخابات فردی انتخاب شود که ولایتمدار، در مسیر ولایت و زمینه ساز ظهور و در مسیر قرآن باشد بنابراین باید دقت کنیم کدام کاندیدا این ویژگی ها را دارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: یکی از ملاک های انتخاب فرد اصلح، تامین امنیت فرهنگی است باید ببینم کدام کاندیدا دیدگاهش در حوزه فرهنگی به دین اسلام و قرآن نزدیک تر است.

وی اضافه کرد: امنیت اجتماعی یکی دیگر از مصادیق امنیت است و در بحث انتخابات باید دقت کنیم فردی انتخاب شود که در این زمینه صاحب نظر باشد.

حسینی زاده با اشاره به اینکه امنیت سیاسی از سایر مصادیق امنیت است، تصریح کرد: باید فردی انتخاب کنیم که در سیاست داخلی و خارجی دیپلماسی عزت را دنبال و پشت سر ولی فقیه حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امنیت غذایی را یکی دیگر از مصادیق امنیت دانست و ابراز کرد: در انتخابات فردی را انتخاب کنید که در تامین امنیت غذایی کشور صاحب نظر باشد زیرا هر کشوری که امنیت غذایی خود را تضمین کند، می تواند در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد.

وی عدالت محوری را یکی دیگر از ویژگی های فرد اصلح در انتخابات پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: باید فردی انتخاب کنیم که با تبعیض و فساد مبارزه کند و همچون رییس جمهور شهید آیت الله رییسی به مناطق محروم توجه جدی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha