اقدامات اصلاح و بازسازی شبکه در زهک منجر به کاهش هشت درصدی هدر رفت آب شد

زاهدان- ایرنا- مدیر امور شرکت آب و فاضلاب زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: با اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع فرسوده به متراژ ۱۸ کیلومتر در سال گذشته، هشت درصد از هدر رفت آب جلوگیری شد.

غلامحسین لکزائیان‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب طی سال گذشته اقدامات متعددی در حوزه شهرستان توسط امور آب و فاضلاب زهک انجام شد که خوشبختانه پیامدهای موفقی نیز به همراه داشت.

وی افزود: در این سال بیش از ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع فرسوده برای کاهش هدر رفت آب اصلاح و بازسازی شد و نزدیک به ۸۰ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شد و علاوه بر کاهش هدر رفت ظاهری با افراد متخلف نیز برخورد قانونی صورت گرفت.

مدیر امور شرکت آب و فاضلاب زهک ادامه داد: در این مدت بیش از ‌یک‌هزار دستگاه کنتور آب خانگی خراب در سطح شهرستان شناسایی و در همین راستا شیرآلات آبخوری‌های دو واحد آموزشی و مدرسه در شهر زهک با شیرآلات کاهنده مصرف آب جهت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب تعویض شد.

وی گفت: برگزاری سه همایش «صرفه جویی در مصرف و رعایت الگوی مصرف آب » در بخش‌های مرکزی، جزینک و خمک، برگزاری همایش صرفه‌جویی در مصرف آب برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی به همراه حضور در برنامه های رادیویی و ایراد سخن و آموزش در بین خطبه‌های نماز جمعه نیز از جمله اقدامات انجام شده در خصوص مصرف بهینه آب در سال گذشته بود.

اصلاح شبکه آب ۱۰ روستای زهک

مدیر امور شرکت آب و فاضلاب زهک ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری اقدامات انجام شده سال گذشته در کاهش مصرف آب برای سالجاری نیز برنامه‌هایی در این خصوص تدوین و اهدافی تعریف شده که ادامه اقدامات آموزشی و فرهنگی در راستای تحقق صرفه‌جویی در مصرف آب و برگزاری همایش‌های آموزشی در مساجد مراکز دهستان‌ها با موضوع رعایت الگوی مصرف و کاهش هدر رفت آب از این دسته هستند.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده تا طی امسال شبکه فرسوده ۱۰ روستای شهرستان به متراز بیش از ۵۰ کیلومتر بازسازی و تعویض شود و در کنار آن نزدیک به ۲ هزار کنتور خانگی خراب شناسایی شده نیز با استفاده از ظرفیت شرکت و کمک خیرین تعویض خواهد شد.

لکزائیان‌پور بیان کرد: یکی از راه‌های کاهش مصرف آب استفاده از شیرهای کاهنده مصرف در منازل است بنابراین با این هدف سرشیرهای کاهنده‌ی مصرف آب تهیه و برای رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب در میان بانوان توزیع خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha