رای حداکثری مردم در انتخابات با نگاه به معیارهای انقلاب و روحیه جهادی باشد

تهران - ایرنا - خطیبان نماز عید سعید قربان در شهرستانهای جنوب شرق استان تهران باتاکید بر اینکه انتخابات یک امتحان ملی است اعلام کردند: رای حداکثری مردم با حفظ وحدت و با نگاه به معیارهای انقلاب و روحیه جهادی،در راستای اعتلای کشور و ادامه مسیر ریل گذاری شده شهید جمهور آیت الله رئیسی باشد.

کسانی که به نهضت عاشورا عشق می‌ورزند وارد صحنه انتخابات شوند

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: کسانی که به نهضت عاشورا و قیام خونین امام حسین(ع) عشق می‌ورزند برای اقتدار نظام الهی جمهوری اسلامی وارد صحنه انتخابات شوند.

رای حداکثری مردم در انتخابات با نگاه به معیارهای انقلاب و روحیه جهادی باشد

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلای نماز جمعه قرچک اقامه شد اظهار داشت: اسلام ناب محمدی و قرآن کریم، نعمات الهی هستند که به واسطه قیام عاشورای حسینی به دست آمده، نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز به واسطه انقلابی شکل گرفت که پایه‌ و اساس آن در نهضت عاشورا شکل گرفته است.

وی افزود: امروز همه وظیفه دارند تا حسینیان زمانه را شناخته و قدردان ایثار و از خودگذشتگی آنان در اقتدار این نظام الهی باشند. وی با تأکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات پیش رود گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه در نهصت و راه امام حسین (ع) دارد از این رو، همه وظیفه داریم تا ضمن قدرشناسی از مقاومت و مجاهدت همه دوستداران نظام، وارد صحنه انتخابات شده و اقتدار این نظام الهی را روزافزون کنیم.

وی با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان روز بندگی خداوند متعال گفت: عید قربان، روز اقرار به گناهان و اقرار به سستی و ضعف ما و امید به عنایت و لطف خداوند متعال در کوتاهی انسان در مواجهه با امتحانات الهی است .

وی تصریح کرد: همه مقدرات انسان در دست خداوند متعال است و ایشان به ما سلامتی، عزت و آبرو می‌دهد از این رو، همه وظیفه دارند تا به پاس این نعمات، قدردان و شکرگزار الهی باشند که البته انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز یکی از این نعمات الهی است.

وی از ولایت حضرت علی (ع) به عنوان دیگر نعمت الهی یاد کرد و افزود: ولایت حضرت علی (ع) تمام کننده همه نعمات الهی است که حتی بسیاری از مسلمانان نیز از این نعمت الهی محروم هستند.

انتخابات امتحان ملی است

رای حداکثری مردم در انتخابات با نگاه به معیارهای انقلاب و روحیه جهادی باشد

خطیب نماز عید سعید قربان با اشاره به حساسیت های سیاسی کشور گفت: انتخابات امتحان ملی است و با حفظ وحدت و با معیارهای روحیه جهادی، انقلابی کسی را انتخاب کنیم که در راستای اعتلای کشور به دنبال ادامه مسیر ریل گذاری شده شهیدجمهور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به اهمیت درک وحدت مسلمانان در از بین بردن دشمنان مشترک اظهارداشت: ما به وحدت همیشگی امت اسلامی نیازداریم بویژه برای نابودی خونخوارانی که مورد حمایت مستقیم آمریکا جهانخوار است.

وی افزود: رهبر عزیز انقلاب در پیام به کنگره حج فرمودند" امسال برائت از مشرکین اعلام انزجار از دشمنان اسلام و بشریت باید فراگیر شود." نسبت به جنایات هولناک دشمنان غافل نشویم و اعلام انزجار کنیم. وی افزود: در روزهای عید مسلمانان به فکر همنوعان و مسلمین جهان بیفتیم. لذا از کنگره عظیم حج برای اتحاد استفاده کنیم. خودمان همبستگی و گره گشا و پشتیبان یکدیگربوده و بر علیه دشمنان مشترک باشیم. نسل کشان و استکبار جهانی دشمن اصل اسلام و دین استکبار ستیز هستند.

خطیب نماز عید سعید قربان در پاکدشت بیان کرد: توصیه ما به حاکمان کشورهای اسلامی این است که تفرق را به کنار بگذارید و به مناسبت این اعیاد وحدت را تقویت کنید.

جوکار گفت : ماباید در درون خود انسجام و وحدت ملی را حفظ کنیم. مشکلاتی که دشمن بوجود می آورد برای همه است. روح شهیدجمهور آیت الله رئیسی قرین رحمت واسعه الهی باشد که در فراق ایشان باید رئیس جمهوری در تراز و عیار او انتخاب کنیم. باید انتخاب ما از جنس رئیس جمهور شهید باشد. دارای فکری انقلابی و روحیه جهادی و مدیریت خستگی ناپذیر و مردمی و ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد و ریل گذاری که شهیدجمهور برای اعتلای کشور قرار داده را تکمیل کند.

شوق بندگی مردم جنوب شرق تهران در ادای فریضه این عید الهی

رای حداکثری مردم در انتخابات با نگاه به معیارهای انقلاب و روحیه جهادی باشد

مردم شهرستان‌های جنوب شرق تهران در روز عید سعید قربان عید بندگی خداوند متعال، با اشتیاق اعمال این روز را به جا آورده و با قربانی کردن دام و توزیع بین نیازمندان، اعمال این روز را به جا آوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا همزمان با روز عید سعید قربان، پس از شرکت در نماز وحدت بخش این روز، با حضور در محل عرضه دام که از پیش از سوی شهرداری‌ها تعیین شده بود، نسبت به قربانی کردن دام و توزیع بین نیازمندان اقدام کردند.

مردم با حضور در جایگاه‌های عرضه دام در شهرهای ورامین، پیشوا و قرچک زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و کارشناسان مذهبی، دام مورد نیاز خود را تهیه کرده و در طبق قوانین بهداشتی و موازین شرعی نسبت به ذبح دام اقدام کردند.

کمیته‌های امداد حضرت امام (ره) جنوب شرق استان تهران نیز با برپایی پویش‌های مردمی، کمک خیرین نیک اندیش را برای یاری رساندن به نیازمندان جمع کردند تا خانواده‌های تحت پوشش نیز در این روز از نعمات الهی و نیک اندیشی خیرین برخوردار شوند.

رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش این نهاد مقدس قرار دارند که تلاش می‌شود تا کمک‌های مردم و گوشت قربانی بین آنان توزیع شود.

محمدرضا مددی اظهار داشت: افراد نیک اندیش علاوه بر دام می‌توانند کمک‌های خیرخواهانه خود را برای کمک به نیازمندان واریز نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قرچک نیز از اجرای طرح نظارت بر توزیع و ذبح دام خبر داد و افزود: در روز عید سعید قربان ۳ اکیپ از کارشناسان دامپزشکی شهرستان قرچک بر نحوه تهیه، ذبح و توزیع دام اقدام می‌کنند و خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند.

سیدمحمد خلیلی افزود: کارشناسان دامپزشکی در ۲ مرکز تعیین شده در قرچک واقع در خیابان شهید بهشتی(مافی آباد)، روبروی پارک اقوام و میدان ۱۵ خرداد(پوئینک)، جنب کارخانه آرد مستقر بوده و به مردم در تهیه و ذبح دام یاری می‌رسانند تا از انتقال بیماری به ویژه بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، عید قربان به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است که این مقام در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت های ناب به دست می‌آید. روز دهم ماه ذی الحجه مصادف با عید قربان از بزرگترین عیدهای مسلمانان است، این روز یادآور فداکاری و ایثار ابراهیم(ع) در راه رضای معبود و تسلیم و ایمان اسماعیل(ع) در قربانگاه عشق است.

همچنین عید قربان را به عربی «عید اضحی» می گویند زیرا که اضحی جمع ماده ضحی به معنی ارتفاع روز و ‌امتداد نور آفتاب است و هنگامی که خورشید بالا می‌آید (قبل از ظهر)، آن موقع را ضحی گویند چنانکه ‌در قرآن کریم نیز آمده است «والشمس و ضحی ها» قسم به خورشید و چون حجاج موقع بالا آمدن آفتاب قربانی می کنند قربانی را اضحیه یا ضحیه گویند بدین جهت روز دهم ذی الحجه را که قبل از ظهر آن عمل قربانی انجام می‌شود «عید اضحی» می‌گویند. ۱۰ ذیحجه، عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت است.

شهرستانهای پاکدشت ورامین قرچک و پیشوا در جنوب شرق استان تهران قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha