آتش‌سوزی مراتع روستای کیتکه مهاباد مهار شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: آتش‌سوزی مراتع روستای «کیتکه» این شهرستان با همکاری جوامع محلی مهار شد.

سیدانور حسینی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی عصر امروز در مراتع روستای کیتکه این شهرستان گزارش شد و با تلاش بی وقفه جوامع محلی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و ماموران آتش نشانی شهر خلیفان مهار شد.

وی با اشاره به اینکه این نخستین مورد آتش سوزی در مراتع این شهرستان در سال زراعی جاری است اضافه کرد: با وجود تلاش و همکاری نیروهای اعزام شده برای مهار این آتش سوزی، بیش از ۲ هکتار از مراتع این روستا در آتش سوخت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: با توجه به پوشش گیاهی مناسب این منطقه در صورتی که مأموران و مردم محلی با هم همکاری نمی‌کردند احتمال داشت زبانه‌های آتش گسترده‌تر شود و حتی به مزارع مجاور نیز خسارت وارد کند.

وی اظهار کرد: کارشناسان این اداره در حال بررسی علت این آتش سوزی و خسارت وارد شده به این عرصه منابع طیبعی هستند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان احتمال آتش سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ به منابع طبیعی اطلاع دهند.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یکهزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران »؛۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره گاه جنگلی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha