شرایط جوی و دریایی ناپایدار برای هرمزگان پیش‌بینی شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی هواشناسی هرمزگان با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی این استان گفت: وضعیت جوی و دریایی پایدار در سطح استان هرمزگان طی ساعات بامدادی تا ظهر روز جاری و در ساعات بعد ازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

کیانوش عارفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دریا تا ساعات ظهر نسبتا آرام و از ساعات بعد ازظهر، به تدریج در مناطق دریایی استان، افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی پیش بینی می شود، لذا دریا تا ساعات شب نسبتا مواج خواهد شد و شدت وزش باد در تنگه ی هرمز تا حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین، توصیه می شود با توجه به شدت وزش باد در جزایر قشم ، هرمز، لارک و هنگام ، از تردد شناورهای سبک در آب های این نواحی، خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود.

عارفی با اشاره به شرایط جوی هرمزگان، گفت: آسمان استان، صاف تا کمی ابری، در ساعات بعد ازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات استان با احتمال بارش رگبار پراکنده و موقتی باران و وقوع رعد وبرق پیش بینی می شود.

معاون فنی هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: طی ساعات بعد ازظهر و شب، در پاره ای نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه ی هرمز که فاقد شرایط بارشی است، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد وخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی، تا پایان هفته ی جاری، افزایش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است که این افزایش دما، در شرق استان محسوس تر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha